لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۶

فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای جام ملت‌های آسیا


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نام ۲۱ بازیکن را برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا اعلام کرد.

در این فهرست دو جای خالی وجود دارد تا در صورت صدور مجوز برای استفاده از بازیکنان سرباز، مهرداد پولادی و سروش رفیعی هم راهی استرالیا شوند.

در صورتی که سرباز‌ها نتوانند تیم ملی را همراهی کنند از بین دعوت‌شدگان به اردوی آفریقای جنوبی، دو بازیکن انتخاب خواهند شد. اگر کی‌روش بخواهد در‌‌ همان پست‌‌ها بازیکن بگیرد، ایمان مبعلی، محمد نوری و حبیب گردانی بخت بیشتری برای پوشیدن پیراهن تیم ملی خواهند داشت.

خبرگزاری فارس به نقل از مسئولان فدراسیون فوتبال گزارش داده است که عدم همکاری مسئولین نظامی با تیم ملی، عصبانیت شدید کارلوس کی‌روش را در پی داشته و او همچنان منتظر حل مشکل آنهاست.

در جمع دعوت شدگان به تیم ملی، دروازه‌بان‌ها علیرضا حقیقی، محسن فروزان و علیرضا بیرانوند هستند.

در این خط یک نفر باید کنار گذاشته می‌شد، سرمربی ترجیح داد رحمان احمدی ۳۴ ساله را خط بزند و دروازه‌بان‌های جوان‌تر را به عنوان ذخیره‌های حقیقی انتخاب کند. فروزان ۲۶ و بیرانوند ۲۲ ساله است.

مدافعان: هاشم بیک‌زاده، رامین رضاییان، سیدجلال حسینی، وریا غفوری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج‌صفی و خسرو حیدری.

مصدومیت پژمان منتظری باعث شد که وی کنار بماند. حیدری هم مصدوم است و معلوم نیست به بازی اول برسد. پورعلی گنجی ۲۲ ساله نخستین حضور رسمی ملی‌اش را تجربه خواهد کرد.

رامین رضاییان ۲۴ ساله که برای نخستین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفته، می‌گوید: تمرینات کی‌روش را از نزدیک ندیده بودم اما در آفریقای جنوبی متوجه شدم چقدر سطح تمریناتش بالاست و خیلی چیز‌ها از او یاد گرفتم. اگر یک دقیقه هم به میدان بروم برای سربلندی تیم ملی کشورم تلاش خواهم کرد.

مدافع راست راه آهن در ادامه به خبرگزاری فارس گفت: برای فوتبال ایران خوب نیست که تیمی مثل فلسطین برایمان ناز کند.

در خط میانی اشکان دژآگه، وحید امیری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی و مسعود شجاعی حضور دارند.

وحید امیری در ۲۶ سالگی برای اولین بار پیراهن تیم ملی را خواهد پوشید. او تا قبل از ۲۰ سالگی هرگز پا روی زمین چمن فوتبال نگذاشته بود اما سیر پیشرفت شگفت‌انگیزش باعث شد امسال از ستاره‌های نفت تهران باشد و به تیم ملی هم برسد.

مهاجمان: علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، رضا قوچان‌نژاد و سردار آزمون.

در فهرست نهایی بیرانوند، امیری، رضاییان و پورعلی گنجی تاکنون بازی ملی انجام نداده‌اند. غفوری و فروزان یک بازی ملی دارند و سردار آزمون هم سه بازی ملی دارد.

در بین باتجربه‌ها جواد نکونام با ۱۴۴ بازی ملی در صدر قرار گرفته و در همین مسابقات می‌تواند رکورد ۱۴۹ بازی علی دایی را بشکند. پس از او سیدجلال حسینی با ۸۹ مسابقه و آندرانیک تیموریان با ۸۳ بازی قرار دارند.

ایران در نخستین بازی، روز بیست و یکم دی در ملبورن به مصاف بحرین خواهد رفت.

چهار روز بعد در سیدنی مقابل قطر می‌ایستد و آخرین بازی مرحله گروهی را نیز به میزبانی بریزبن، مقابل امارات برگزار خواهد کرد.

تیم ملی ایران پیش از شروع مسابقات در دیداری دوستانه مقابل عراق به میدان خواهد رفت.

همبازیان نکونام پس از جام جهانی فقط با دو بازی رسمی تدارکاتی در برابر کره جنوبی و عراق، در جام ملت‌ها حاضر می‌شوند که ضعیف‌ترین آمار بین تمام تیم‌های حاضر در استرالیاست.

XS
SM
MD
LG