لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۷

کی‌روش: فلسطین باید به ایران خسارت بدهد


سرمربی تيم ملی فوتبال ايران، لغو بازی دوستانه ايران مقابل فلسطين را تاسف‌ برانگيز دانست و گفت تيم ملی به خاطر اين مسابقه از آفريقای جنوبی به تهران برگشت و در غير اين صورت، مستقيم راهی استراليا می‌شد.

غير از کارلوس کی‌روش، هيچکدام از مسئولان وزارت ورزش يا فدراسيون فوتبال از انصراف تيم فلسطين در سفر به تهران و بازی با تيم ملی ايران انتقاد نکرده‌اند.

کی‌روش که بايد شاگردانش را برای شکستن طلسم ۳۹ ساله در جام ملت‌های آسيا هدايت کند، گفته است: «فدراسيون‌های دو کشور از ماه‌ها قبل اين بازی را هماهنگ کرده بودند و ما هم به خاطر اين مسابقه، پس از اردوی آفريقای جنوبی به ايران بازگشتيم.»

سرمربی تيم ملی ايران در توضيح ماجرای بازی ايران و فلسطين به خبرگزاری دولتی ايرنا گفته است: «فدراسيون فوتبال فلسطين تقاضای بازی را داده بود اما يک طرفه لغوش کرد. آنها با فرستادن نامه، عذرخواهی و انصراف خود را اعلام کرده‌اند، بنابراين فدراسيون فوتبال اين کشور بايد تمامی خسارت‌های وارده برای تغيير برنامه تيم ملی و سفر هر چه سريع‌تر ما به استراليا را متقبل شود.»

کارلوس کی‌روش در ادامه يادآور شد: «رقبای همگروه ما در حال آماده‌سازی در فضای ايده‌آل و شرايط هوايی مناسب با استراليا هستند، حتی بحرين زودتر در آنجا حضور يافته است. به هيج وجه قابل قبول نيست که فلسطين در آخرين لحظه، بازی را به صورت يک طرفه لغو کند.»

اما لغو مسابقه با فلسطين، فقط يکی از مشکلاتی است که تيم ملی ايران در آستانه جام ملت‌های آسيا با آن مواجه است. تيمی که حتی پرواز به موقع‌اش به استراليا نيز قطعی نيست.

علی کفاشيان در خصوص اخطار هواپيمايی امارات مبنی بر تاخير در پرداخت پول بليت کاروان ايران به استراليا و تهديد به لغو بليت‌های رزرو شده، گفته است: «دنبالش هستيم تا اين هزينه را تامين کنيم، اين مسئله هميشه وجود داشته، تلاش می‌کنيم اين پول پرداخت شود، زيرا اگر نرويم خيلی بد می‌شود.»

ماجرای بازيکنان سرباز، يکی ديگر از مشکلات پيرامون تيم ملی است. رييس فدراسيون فوتبال درباره وضعيت مهرداد پولادی و سروش رفيعی می‌گويد: «طبق آخرين اخباری که به ما رسيده، مشکل آنها درست نشده و نمی‌توانند تيم ملی را همراهی کنند.»

وزير ورزش و جوانان نيز در پاسخ به سوال خبرنگاران که تيم ملی در آستانه سفر به استراليا شرايط خوبی ندارد، گفته است: «اين مسائل را از نصرالله سجادی پيگيری کنيد، چون او در جريان است.»

مجموعه اين اتفاقات، ناهماهنگی‌ها و مشکلات پيرامون تيم ملی، باعث شده کارلوس کی‌روش از مجموعه‌ای که آنها را «ارکستر» می‌نامد، به عنوان تيمی هدفمند برای برکناری‌اش از سرمربيگری تيم ملی ياد کند.

رييس فدراسيون فوتبال در اين باره گفته است: «بايد ببينيد منظور کی‌روش چه کسانی است. ما در فدراسيون از کی‌روش حمايت می‌کنيم و کی‌روش هم تعامل بسيار زيادی با ما دارد. در مقطعی او شش ماه حقوق نگرفته و به کارش ادامه داده. او ما را به خاطر نگرفتن پول تحت فشار نمی‌گذارد.»

اختلاف وزارت ورزش با فدراسيون فوتبال و تاکيد گودرزی بر کنار گذاشتن تعدادی از مسئولين اين فدراسيون، از جمله موضوعات اصلی است که اين روزها در رسانه‌های ورزشی منتشر می‌شود. افرادی چون مهدی محمدنبی، ملامحمد و آيت‌اللهی.

کفاشيان درباره فشار وزارت ورزش بر فدراسيون فوتبال، به خبرگزاری فارس گفته است: «بالاخره بايد برای بهبود روند کاری، تغييراتی به وجود بياوريم و اين کار در بدنه فدراسيون انجام خواهد شد.»

XS
SM
MD
LG