لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۳

کشتی جاسوسی آلمانی و گردآوری اطلاعات «تا عمق ۶۰۰ کيلومتری خاک سوریه»


یک ناو آلمانی
یک ناو آلمانی
روزنامه آلمانی «بيلد ام زونتاگ» در گزارشی نوشته است، يک کشتی جاسوسی نيروی دريایی آلمان که در سواحل سوريه لنگر انداخته است، می تواند تمام تحرکات نظامی و مکالمات انجام شده تا عمق ۶۰۰ کيلومتری در درون خاک این کشور را ضبط و شنود کند.

اين کشتی که به نوشته روزنامه «بیلد» از پيشرفته ترين در نوع خود است، تازه ترين ابزارها و دستگاه های جاسوسی دنيا را در اختیار دارد.

کشتی یاد شده متعلق به «بوندس ناخريشتن دينست» يکی از نهادهای اطلاعاتی مهم فدرال آلمان است که وظيفه آن جمع آوری اطلاعات و مقابله با سيستم های جاسوسی خارجی در آلمان است.

به نوشته روزنامه «بيلد ام زونتاگ»، ماموران نهاد جاسوسی آلمان در پايگاه آدانای ناتو در ترکيه هم حضور دارند و عمليات شنود گفت و گوهای تلفن و بی سيم و طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده را هدايت می کنند.

اين روزنامه می افزاید: اطلاعات به دست آمده به وسيله اين کشتی در اختيار سازمان های جاسوسی ديگر کشورها و از جمله آمريکا و بريتانيا گذاشته می شود و از اين راه به دست نيروهای مخالف حکومت بشار اسد می رسد.

«بيلد ام زونتاگ» به نقل از يک مامور اطلاعاتی آمريکا می نويسد که هيچ کشور غربی دارای يک چنين امکانی برای شنود و جمع آوری اطلاعات نيست.

اين روزنامه آلمانی به نقل از يک کارمند نهاد اطلاعاتی فدرال می نويسد که اين نهاد می تواند با افتخار اعلام کند که چه خدمتی در راه سرنگونی حکومت بشار اسد انجام می دهد.

نهاد اطلاعاتی- جاسوسی آلمان هنوز هيچ واکنشی به اين گزارش نشان نداده است.

اما هفته پیش، گرهارد شيندلر، ریيس سازمان اطلاعاتی فدرال آلمان، به روزنامه «دی ولت» گفته بود: نشانه های زيادی در دست است که حاکی از نزديک بودن پایان حکومت بشار اسد است چون مخالفين بشار اسد با بکار گيری شيوه جنگ چريکی در حال از بین بردن ارتش سوريه اند.

به نظر می رسد دولت آلمان پس از منزوی شدن در ميان کشورهای غربی در جريان دفاع از مخالفين معمر قذافی در ليبی اکنون تلاش دارد تا به گونه ای فعال و شانه به شانه ديگر کشورهای غربی به کمک مخالفين بشار اسد بشتابد.

دولت آلمان ماه گذشته نیز از طريق «بنياد علم و سياست» با برگزاری گردهمایی چند روزه ای با حضور مخالفين بشار اسد و پژوهشگران در برلين، جمع بندی و رهنمودی را زير عنوان «روز بعد» از اسد تهيه کرد. اين بنياد مهمترين بنياد پژوهشی دولتی آلمان است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «ساندی تايمز»، سازمان اطلاعاتی بريتانيا هم از قبرس با جمع آوری اطلاعات و شنود مکالمات ارتش و دولت سوريه آن را در اختيار نيروهای مخالف بشار اسد می گذارد.
XS
SM
MD
LG