لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۹

شکست تیم ملی فوتبال برزیل در برابر پرتغال


سه شنبه شب قلب فوتبال جهان در لندن می تپيد.
سه شنبه شب قلب فوتبال جهان در لندن می تپيد.

سه شنبه شب قلب فوتبال جهان در لندن می تپيد. در نخستين شب از جشنواره فوتبال های دوستانه ميان تيم های ملی در سراسر جهان، چهار مسابقه در لندن انجام شد که رويدادی بی سابقه به شمار می رود .


به گزارش سايت خبری فيفا، در مسابقه هايی که تنها چند کيلومتری بين آنها فاصله بود، بزرگترين رويداد را می توان شکست صفر بر دو تيم ملی برزيل از گربه سياه اروپايی اش، پرتغال دانست، که در ورزشگاه امارات در لندن رخ داد.


در ورزشگاه تازه آرسنال، دونگا در مقام سر مربی تيم ملی برزيل از موقعيت مصدوم بودن رونالدينيو و خارج از آمادگی رونالدو سود برد تا چند بازيکن را برای درخشش محک بزند . به اين ترتيب « فرد » از تيم ليون فرانسه و «رافائل سوبيس» از تيم بتيس اسپانيا فرصت يافتند در کنار آدريانو از تيم اينتر ميلان ايتاليا در خط حمله برزيل بازی کنند. در پشت سر آنان کاکا نقش يک تغذيه کننده را ايفا کرد .


تجربه ای ديگر برای تيم ملی برزيل در زمين هم، در جريان بازی به چشم آمد : تونگا از تيم بوروسيا دورتموند، ديه گو از تيم وردر برمن و دانی يمل آلوس از تيم سويا هم از روی نيمکت برخاستند و بازی ملی را تجربه کردند .


در طرف مقابل، لوئيز فيليپه اسکولاری، مربی برزيلی تيم ملی پرتغال، قوی ترين تيم خود را به ميدان فرستاد که به معنی فرصت يابی کريستيانو رونالدو برای ارائه گوشه هايی ازهنر بازی پا به توپش بود .


همان هنری که از او يکی از ارزنده ترين بازيکنان فوتبال روز جهان را ساخته است .



حضور ونگر، مورينيو و ديگران


در مسابقه ای که چند مربی دسته برتر انگليس از جمله آرسن ونگر از تيم آرسنال و خوزه مورينيو از تيم چلسی تماشاگر آن بودند، ستاره تيم منچستر يونايتد تماشاگران را با يک مجموعه حرکات جالب به وجد آورد و با تکنيک کم نظيرش شکاف های بزرگی درخط دفاع برزيل ايجاد کرد .


در شرايطی که پرتغال حريف را زير فشار گذاشته بود، به نظر می آمد برزيل نمی تواند برای نفس کشيدن در ميانه ميدان، فضايی برای خود ايجاد کند. با اين حال بهترين بخت گل در نيمه نخست را برزيل خلق کرد که شليک زيبا و سرضرب لوسيون به ديرک عمودی دروازه پرتغال خورد .


اما برنامه بازی پرتغال در فاصله هشت دقيقه به پايان مسابقه وقتی پاسخ داد، که آنان از برتری در مرکز زمين سرانجام نتيجه گرفتند .


ريکاردو کوآرسما با نمايش کوبنده اش پا به توپ از کمند حريفان رها شد و با ارسال عالی توپ به سوی ديرک دوم، سيمائو سابروسا را در موقعيتی قرار داد تا کاپيتان تيم بنفيکا موفق تر از سه مدافع حريف، توپ را وارد دروازه برزيل کند .


اما پرتغال به اين راضی نشد و در فاصله يک دقيقه به پايان مسابقه گل دوم را هنگامی زد که ريکاردو کارواليو يک ضربه آزاد را خيلی سريع با شليکی زمينی به درون دروازه فرستاد .



وقتی رونالدينيو نباشد


اين دومين پيروزی پياپی پرتغال در رويارويی با تيم ملی برزيل بود. در سال ۲۰۰۳ نيز پرتغالی ها دو بر يک بر تيم برزيل چيره شده بودند و اين بار به «دونگا»ی شکست خورده همان نکته ای را نشان دادند که پيش از اين هواخواهان تيم بارسلونا آن را به خوبی درک کرده بودند: « بدون رونالدينيوهيچ چيز يکسان نيست.»


XS
SM
MD
LG