لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۵

۴۹ مسافر در تصادف یک اتوبوس و مینی‌بوس در گرمسار مجروح شدند


حال پنج نفر از حادثه‌دیدگان تصادف روز جمعه «وخیم» گزارش شده است.
حال پنج نفر از حادثه‌دیدگان تصادف روز جمعه «وخیم» گزارش شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، در اثر تصادف یک اتوبوس و مینی‌بوس در جاده گرمسار، ۴۹ مسافر دو خودرو مجروح شدند که ۴۴ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند اما حال پنج نفر «وخیم» است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ساعت حدود شش صبح روز جمعه ۲۴ شهریور، یک اتوبوس مسیر مشهد- شهریار، با یک مینی‌بوس سرویس کارگران یکی از شرکت‌های تولیدی برخورد کرد و بر اثر این برخورد شدید، مینی‌بوس واژگون شد.

محمد گلینی، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گرمسار، اعلام کرد که در این حادثه ۴۹ نفر از مسافران مجروح شده‌اند که پس از انتقال به بیمارستان، ۴۴ نفر مرخص شده‌اند اما حال پنج نفر «وخیم» است.

بر اساس این گزارش، بیشتر مجروحان سرنشینان مینی‌بوس هستند.

حسن خسروجردی، رئیس پلیس راه استان سمنان، «رعایت نشدن حق تقدم از سوی راننده مینی‌بوس» را علت این حادثه اعلام کرد.

وی همچنین گفت که در یک حادثه دیگر در روز جمعه، به دلیل واژگون شدن یک پراید در جاده شاهرود دو مسافر از جمله یک زن حامله کشته شدند.

روز جمعه همچنین بر اثر تصادف دو سمند در جاده لار- بندرعباس و برخورد آنها به یک موتورسیکلت چهار نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند.

حادثه واژگون شدن اتوبوس حامل دانش‌آموزان در استان هرمزگان در روز دهم شهریور بازتاب‌های زیادی داشت و تعدادی از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس با صدور پیام‌هایی خواستار برخورد با مقصران شده‌اند.

واژگونی اتوبوسِ حامل ۴۵ سرنشین از جمله دانش‌آموزان دختر شهرستان‌های رودان و میناب که برای شرکت در اردوی ملی فرزانگان عازم شیراز بودند، ۹ کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت.

حسن نوری، معاون اورژانس کشور، نیز اعلام کرد که دو نفر از مصدومان این حادثه «قطع عضو» و دو نفر دیگر «قطع نخاع» شدند.

هفته گذشته نیز در سقوط اتوبوس مسافربری به دره در جاجرود دستکم ۱۱ تن کشته شدند.

ایران یکی از نقاط حادثه‌خیز جهان از نظر رانندگی است. بر اساس گزارشی که پژوهشکده بیمه مرکزی ایران منتشر کرده‌ است، در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین نرخ مرگ‌ومیر را در جاده‌ها دارد.

در سال‌های اخیر سالانه حدود ۱۷ هزار نفر در سوانح جاده‌ای کشته شده و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. مقامات نیروی انتظامی اعلام می‌کنند که تعداد افراد کشته شده در سوانح رانندگی در دهه ۸۰ سالانه حدود ۲۷ هزار نفر بوده و این آمار در سال‌های اخیر کاهش یافته‌است.

XS
SM
MD
LG