لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۵

چین وارد «سال خوک» شد!


به اعتقاد چینی ها، سال خوک «سال ثروت و خوشبختی» است.
به اعتقاد چینی ها، سال خوک «سال ثروت و خوشبختی» است.

یک میلیارد و سیصد میلیون نفر از مردم چین روز یکشنبه سال نو را در سراسر این کشور جشن گرفتند.


دود ناشی از آتش بازی و شلیک میلیون ها فشفشه و ترقه از شامگاه شنبه در تمامی کوچه و خیابان های پکن و سایر شهرهای چین به هوا برخاست که در برخی خیابان ها تا روز یکشنبه نیز همچنان ادامه داشت.


مردم چین، از نیمه شب شنبه در آخرین ساعات سال گذشته با روشن کردن آتش و ترقه بازی ورود سال نو را جشن گرفته اند و معتقدند که آتش ارواح خبیثه را در سال جدید از زندگی شان دور می کند.


بعد از پنجاه سال که از عمر حکومت کمونیستی در این کشور می گذرد، به نظر می رسد شمار علاقمندان به دین در این کشور رو به افزایش است.


از ساعات اولیه یکشنبه، بیش از چهل هزار نفر، از معبد دائو، بزرگترین معبد موجود در پکن دیدن کرده اند تا دعای سال نو را در کنار خدایان خود زمزمه کنند.


در تقویم های چینی، سال جدید «سال خوک» نامگذاری شده است که بنا به اعتقاد چینی ها به معنای «سال ثروت و خوشبختی» است.


مسولین کشوری پیش بینی می کنند که آمار زاد و ولد در این سال گسترش یابد زیرا بسیاری از زوج های جوان که هنوز صاحب فرزندی نشده اند در نظر دارند امسال بچه دار شوند زیرا بر اساس عقاید چینی ها فرزندانی که در این سال متولد شوند افراد موفقی خواهند بود.



مسولین کشوری پیش بینی می کنند که آمار زاد و ولد در سال خوک گسترش یابد زیرا بسیاری از زوج های جوان که هنوز صاحب فرزندی نشده اند در نظر دارند امسال بچه دار شوند زیرا بر اساس عقاید چینی ها فرزندانی که در این سال متولد شوند افراد موفقی خواهند بود.

چین اگر چه کاشف باروت است اما آتش بازی در این کشور تا دو سال پیش ممنوع بود و چینی ها تنها در یکی دو سال اخیر موفق شده اند بدون دخالت نیروهای دولتی به آتش بازی های سال نوی خود بپردازند.


گزارش ها حاکی است شمار افرادی که در اثر جراحات ناشی از آتش بازی امسال راهی بیمارستان ها شده اند در مقایسه با سال های گذشته افزایش داشته است.


بیش از چهار صد هزار نیروی پلیس وظیفه محافظت از پایتخت را در زمان آتش بازی ها بر عهده گرفته اند و تا زمان مخابره این خبر، صد مورد آتش سوزی در سطح شهر پکن گزارش شده است که در نتیجه آن صد و بیست و پنج نفر مجروح شده اند و حال برخی از این مجروحین وخیم است.


سال خوک اگر چه ممکن است برای مردم سال ثروت و خوشبختی باشد اما بنا به اظهارات برخی طالع بینان چینی احتمال دارد برای بعضی دولتمردان سال چندان مناسبی نباشد.


ریموند لو، از اساتید مرکز مطالعات فنگ شویه در هنگ کنگ در همین زمینه گفت: «در تقویم های چینی، سال خوک با نماد سمبلیک «آتش بر روی آب» نشان داده می شود و این بدان معنی است که ما احتمالا در این سال شاهد افزایش تنش ها، ناهنجاری های اجتماعی، جنگ های منطقه ای و احتمالا شاهد سقوط برخی حکومت ها در گوشه و کنار دنیا خواهیم بود.»


XS
SM
MD
LG