لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۳

کلپر: روسیه بازیگری بی‌ملاحظه در عرصه سایبری در جهان است


جیمز کلپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه گفت که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده به این نتیجه رسیده‌اند که حملات سایبری رهبری شده از سوی روسیه در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا بر پایه ترکیبی از منابع انسانی، مجموعه داده‌های فنی و اطلاعات باز صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کلپر که در کمیته اطلاعاتی مجلس سنا سخن می‌گفت اظهار داشت که بخش زیادی از این گزارش به دلیل فاش نشدن منابع و روش‌های حساس محرمانه است.

وی درباره دلایل حملات سایبری روسیه گفته است: «روس‌ها یه این نتیجه رسیدند که ترامپ یک تاجر است و با او راحت‌تر می‌توان معامله کرد» تا دمکرات‌ها.

به گفته مدیر اطلاعات ملی آمریکا، «روسیه در چند کشور تلاش کرده است تا بر انتخابات آن‌ها تاثیر بگذارد».

آقای کلپر تاکید کرد: «روسیه همچنان یک بازیگر بی‌ملاحظه در عرصه سایبری در جهان است».

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته در یک ارزیابی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، دستور داده بود تا با بی‌اعتبار کردن هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها، به دونالد ترامپ کاندیدای جمهوریخواه، کمک شود تا شانس او در کسب آرای الکترال بالا برود.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب، گزارش سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر دخالت سایبری روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا را پذیرفت و گفت که ممکن است اقدامی در پاسخ به این حملات مسکو انجام دهد.

ترامپ پیشتر هرگونه ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و یا کمک این کشور به پیروزی خود را رد کرده و گفته بود متهم کردن روسیه در این زمینه، بهانه حزب دمکرات برای توجیه شکست در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

او در یک پست توئیتری نوشته بود: «تنها دلیلی که موضوع هک کمیته ملی حزب دمکرات به بحث گذاشته شده، این است که شکست دمکرات‌ها (در انتخابات) چنان شدید بوده که آن‌ها خجالت‌زده شده‌اند».

XS
SM
MD
LG