لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۳

شمار قربانیان ویروس ابولا در غرب آفریقا به ۶۸۰۰ مورد رسید


سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد که شمار قربانیان ابولا تا روز شنبه ۲۲ آذرماه به شش هزار و ۸۴۱ مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با استناد به این گزارش، تقریبا همه قربانیان از مناطق غرب آفریقا بوده‌اند.

این گزارش که روز دوشنبه ۲۴ آذر منتشر شد، در ادامه می‌نویسد که تا به حال ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر در کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون به این ویروس خطرناک آلوده شده‌اند.

این گزارش آمار جدیدی از کشته شده‌ها در دیگر کشور‌ها نداد، اما هفته گذشته اعلام کرد که شمار کشته‌ها در مالی، آمریکا و نیجریه ثابت مانده است.

آخرین گزارش این نهاد وابسته به سازمان ملل که اکتبر امسال منتشر شد، حاکی از کشته شدن یک نفر در آمریکا، شش نفر در مالی و هشت نفر در نیجریه بود.

یک نفر در اسپانیا و سنگال نیز به این ویروس مهلک آلوده شده‌اند، اما خبری از مرگ کسی در این کشور‌ها منتشر نشده است.

سیرالئون با بیشترین مورد آلودگی از کشور لیبریا جلو زده و هم اکنون هشت هزار و ۲۷۳ نفر در این کشور ویروس ابولا گرفته‌اند که دو هزار و ۳۳ نفر آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

لیبریا نیز که طی هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از کاهش نرخ رشد بیماران مبتلا به ابولا در آن کشور منتشر شد، تاکنون هفت هزار و ۷۹۷ مورد مبتلا به این ویروس داشته که سه هزار و ۲۹۰ مورد آن‌ها مرده‌اند.

گینه نیز حدود دو هزار و ۳۹۴ مورد ابتلا به این ویروس داشته که هزار و ۵۱۸ تن آنها قربانی ابولا شده‌اند.

هر سه کشور از غرب آفریقا هستند.

این گزارش می‌گوید تاکنون از کسانی که به عنوان امدادگر به مبتلایان ابولا فعالیت می‌کرده‌اند، ۶۳۹ تن به این ویروس گرفتار شده‌اند که ۳۴۹ تن آنها جان خود را از دست داده‌اند.

ابولا هنوز هیچ دارو و درمان مشخص و تایید شده‌ای ندارد و روش‌های درمانی و داروهایی که علیه آن استفاده می‌شود در مراحل آزمایشی هستند.

XS
SM
MD
LG