لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۴

حسن فیروزآبادی: ویلای لواسان با دستور رهبر به من داده شد


حسن فیروزآبادی می‌گوید که هیچ حکم قضایی یا دستوری از سوی رهبر جمهوری اسلامی برای تخلیه این ویلا «دریافت نکرده» است.
حسن فیروزآبادی می‌گوید که هیچ حکم قضایی یا دستوری از سوی رهبر جمهوری اسلامی برای تخلیه این ویلا «دریافت نکرده» است.

حسن فیروزآبادی در واکنش به گزارش‌ها درباره تخلیه نکردن یک ویلای ۱۰ هزار متری گفته که این ساختمان با دستور رهبر جمهوری اسلامی به عنوان «دفتر فوق سری» رئیس کل ستاد نیروهای مسلح به او تحویل شده و دستوری برای تخلیه آن «دریافت نکرده» است.

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در نوشته‌ای اعلام کرد که این ساختمان در لواسان در ابتدای جاده کند، با دستور رهبر جمهوری اسلامی به او تحویل شده است.

به گفته آقای فیروزآبادی، این ساختمان از ۲۲ سال پیش به عنوان «دفتر فوق سری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح» استفاده می‌شده است.

وی همچنین نوشت که این ساختمان «مخروبه با حدود چهار اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات، زیر سقف شیروانی مربوط به حدود ۷۰ تا ۱۰۰ سال پیش» است.

آقای فیروزآبادی تاکید کرده که هیچ حکم قضایی یا دستوری از سوی رهبر جمهوری اسلامی برای تخلیه این ویلا «دریافت نکرده» است.

در همین حال خبرگزاری ایرنا در گزارشی اعلام کرده که اگر گزارش‌ها درباره این ویلا درست باشد، «حداقل ارزش ملک محل سکونت سرلشکر فیروزآبادی قریب ۱۰۰ میلیارد تومان است».

گروه «جنبش عدالتخواه دانشجویی» روز ۲۷ خرداد در نامه‌ای به دادستان تهران خواستار بازپس‌گیری یک ویلای مصادره‌ای «۱۰ هزار متری» از رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح ایران شد و مدعی شد که رهبر جمهوری اسلامی «دو بار دستور تخلیه این ویلا را صادر کرده است».

به گفته این گروه اصولگرا، «اقدامات حقوقی و حکم تخلیه نیز از محاکم قضایی اخذ شده» اما نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی «تاکنون اقدام به اجرای این حکم و تخلیه ملک مذکور، نکرده است».

با این حال حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران، گفته که «هیچ حکمی در این باره به نیروی انتظامی نرسیده است».

رئیس دادگستری استان تهران نیز گفته که پیش از این درخواستی برای تخلیه این ساختمان به دادگستری ارائه نشده است.

غلامحسین اسماعیلی خبر داد که روز سه‌شنبه درخواست تخلیه این ساختمان به دادگستری لواسان ارسال شد و دادگاه نیز هفته آینده به این درخواست رسیدگی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها مالکیت این ویلا در اختیار «ستاد اجرایی فرمان امام» از نهادهای اقتصادی وابسته به رهبر جمهوری اسلامی است.

برخی از کاربران فضای مجازی نوشته‌اند که ویلای یاد شده متعلق به اشرف پهلوی، خواهر محمدرضا شاه، بوده و پس از انقلاب ۵۷ مصادره شده است.

پس از انقلاب بهمن ۵۷ در ایران، علاوه بر ساختمان‌های متعلق به بستگان محمدرضا شاه و مقامات حکومت سابق، بسیاری از ساختمان‌ها و اموال مربوط به بهائیان و یهودیان مصادره شدند و مالکیت آن‌ها در اختیار بنیادهای وابسته به رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفت.

مالکیت برخی از این ساختمان‌ها به مقامات جمهوری اسلامی واگذار شد و برخی از آنها برای استفاده به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

در همین حال خبرگزاری ایرنا در گزارش خود نوشت: «این سوال مطرح است که آیا فیروزآبادی تنها مسئولی است که از این املاک استفاده می‌کند و نقد او با مواضع سیاسی‌اش ارتباطی ندارد؟»

فیروزآبادی در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا قرار دارد که پس از سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ وضع شد و از آن سال تاکنون تمدید شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایرنا و تسنیم، سایت تابناک و شبکه‌های اجتماعی/ ا.م/ ک.ر
XS
SM
MD
LG