لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۴

ایران یکشنبه به مصاف کره جنوبی می رود


تماشاگران ایران در دیدار با تیم ملی فوتبال ایران برابر مالزی
تماشاگران ایران در دیدار با تیم ملی فوتبال ایران برابر مالزی

تيم ملی فوتبال ايران با پيروزی دو بر صفر بر مالزی به مرحله يک چهارم پايانی مسابقه های جام ملت های آسيا راه يافت تا روز يکشنبه ۲۲ ژوييه با تيم ملی کره جنوبی پيکار کند.


گل های تيم ايران در هر نيمه توسط جواد نکونام ( پنالتی) و آندرانيک تيموريان به ثمر رسيد.


مسابقه های گروه سوم اين جام در کوآلالامپور مالزی انجام شد و ايران پس از پيروزی بر تيم های ملی ازبکستان و مالزی و تساوی با چين به عنوان تيم نخست گروه در مالزی خواهد ماند تا کره جنوبی به عنوان تيم دوم گروه چهارم از اندونزی به کوآلالامپور بيايد.


مسابقه های مرحله نخست در چهار گروه چهار تيمی به صورت دوره ای انجام شد و از اين پس تا مسابقه پايانی مسابقه ها به صورت حذفی خواهد بود.


از گروه اول در تايلند، تيم های عراق و استراليا به ترتيب اول و دوم شدند تا تايلند و بحرين حذف شوند. از گروه دوم در ويتنام، تيم های ژاپن و ويتنام به ترتيب در صدر گروه قرار گرفتند و تيم های قطر و امارات از جام بيرون رفتند.


از گروه سوم، چين در آخرين روز رقابت های گروهی در برابر ازبکستان سه بر صفر شکست خورد تا نايب قهرمان دوره گذشته، هم پيشتازی را از دست بدهد و هم با صعود ايران و ازبکستان، نامدارترين حذف شده باشد.


در گروه چهارم، عربستان سعودی با خرد کردن پنج بر صفر بحرين خود صدر نشين شد و بحرين را به همراه تايلند حذف کند. کره جنوبی با نخستين پيروزی اش توانست به جای تايلند و بحرين صعود کند.



ضربه پنالتی جواد نکونام در دقيقه ۲۹ با گل نيمه دوم آندرانيک تيموريان به «تلاش ضعیف» ايران کمک کرد تا با پيروزی ضعيف دو بر صفر بر مالزی، ميزبان مشترک جام، پيروز شود و جايی را در مرحله يک چهارم پايانی تضمين کند.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا

سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا با عنوان « ايران، مالزيای شجاع را شکست داد» نوشت:ضربه پنالتی جواد نکونام در دقيقه ۲۹ با گل نيمه دوم آندرانيک تيموريان به «تلاش ضعیف» ايران کمک کرد تا با پيروزی ضعيف دو بر صفر بر مالزی، ميزبان مشترک جام، پيروز شود و جايی را در مرحله يک چهارم پايانی تضمين کند.


نياز به پيروزی پرگل، حتمی کننده پيشتازی ايران برای حضور در مرحله حذفی بود. ايران مجبور شد برای پيروزی بر مالزيايی که شجاعانه می جنگيد، همه توان خود را به کار می گيرد. با وجود تلاش دائمی در برابر مالزی، پيروزی سه بر صفر ازبکستان بر چين موجب صدر نشينی ايران شد.


مالزی با شش مدافع بازی را آغاز کرد و در دقيقه نهم با ارسال توپ توسط تيموريان و ضربه سر وحيد هاشميان، توپ توسط عزيزون قدير، دروازه بان مالزی، ابتدا به ديرک عمودی بخورد و سپس راهی بيرون شود.


سه دقيقه بعد هم شليک رضا عنايتی با شيرجه عزيزون به ديرک راست دروازه خورد. با وجود حکومت ايرانيان، اين تيم قادر به شکستن دفاع فشرده مالزی نبود و تقريبا در آستانه فروپاشی دروازه اش هم پيش رفت که فرار عيديل رزاق جوان از دفاع ساکن ايران و شليک او تا آستانه گل شدن هم پيش رفت که حسن رودباريان، دروازه بان ايران توپ را در زير ديرک افقی دروازه از مسير گل منحرف کرد.


پاس دقيق رحمان رضايی با ضربه سر برای هاشميان و ضربه سر او بار ديگر به ديرک دروازه خورد.


بعد از خطای پنالتی روی علی کريمی و گل نکونام، مالزی به جنگ در وجب به وجب زمين ادامه داد تا فرصت های ديگر هم يا توسط عزيزون و يا بی دقتی در ضربه آخر، يکی بعد از ديگری هدر رود.


در دقيقه ۷۸ سرانجام با پاس مهدوی کيا و ضربه تيموريان، عزيزون بار ديگر به زانو در آمد. دو بر صفر. پس از اين گل، ضربه کريمی را عزيزون به بالای دروازه منحرف کرد.


ايران برنده شد اما مالزی به عنوان ضعيف ترين تيم جام اين بار سربلند بود. اين تيم در آخرين بازی تدارکاتی اش سه بر صفر به همان جاماييکايی باخته بود که در تهران از ايران هشت بر يک شکست خورد.


تيم ملی ايران: حسن رودباريان- جلال حسينی، رحمان رضايی، فريدون زندی- مهدی مهدوی کيا ( کاپيتان ) ايمان مبعلی( جواد کاظميان )، جواد نکونام، علی کريمی، آندرانيک تيموريان- رضا عنايتی ( رسول خطيبی ) و وحيد هاشميان ( مهدی رجب زاده).


XS
SM
MD
LG