لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

تیم فوتبال ایران یک پله بالاتر آمد


تیم ملی فوتبال ایران همچنان جایگاه خود را در صدر فوتبال آسیا حفظ کرده است.
تیم ملی فوتبال ایران همچنان جایگاه خود را در صدر فوتبال آسیا حفظ کرده است.

در تازه ترين رده بندی فيفا، ايران با يک پله صعود نسبت به ماه پيش، در رده چهل و يکم و همچنان يک رده بالاتر از تیم ملی فوتبال استراليا قرار گرفت. در اين رده بندی ايران در بالاترين رده تيم های آسيايی قرار دارد.


در رده بندی ماه مه فيفا، ايتاليا همچنان اول است و تیم های فوتبال برزيل، آرژانتين، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال، انگليس، اسپانيا و جمهوری چک به ترتيب دوم تا دهم هستند.


ايران و استراليا هرکدام نسبت به ماه پيش يک رده بالا آمدند و به ترتيب در رده های ۴۱ و۴۲ قرار گرفتند. اين درحالی بود که ژاپن با دو پله صعود به رده چهل و چهارم آمد و کره جنوبی همچنان در رده ۵۱ باقی ماند.


ازبکستان هم با دو پله صعود در رده ۵۸ ايستاد، در حالی که عربستان سعودی و چين هر کدام يک پله سقوط کردند و به ترتيب در رده های ۶۳ و ۷۳ قرار گرفتند.



در رده بندی ماه مه فيفا، ايتاليا همچنان اول است و تیم های فوتبال برزيل، آرژانتين، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال، انگليس، اسپانيا و جمهوری چک به ترتيب دوم تا دهم هستند.

در رده بندی ديگر تيم های آسيايی تغييرات مهمی رخ نداد و به اعتقاد سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، دليل آن کمبود مسابقه درطول ماه سپری شده بود.



ايتاليا موقعيتش را نگاه داشت


در حالی که در رده بندی جهانی فوتبال، جايگاه آسيايی ها از رتبه چهلم به بعد است، ايتاليا با عنوان قهرمانی جام جهانی گذشته، همچنان رده اول را برای خود حفظ کرده است. اما در تعييرات بالای جدول ، تنها آرژانتين پس از يک تساوی بدون گل، از رده دوم به رتبه سوم سقوط کرد تا برزيل به رده دوم بيايد.


به جز اين، در ميان ده تيم پيشتاز رده بندی تغيير ديگری رخ نداد و اين نيز به دليل محدوديت مسابقه در ماه گذشته بود.


با پشت سر گذاشتن شکست های پيشين و نمايش های پرقدرت در ماه های اخير، اسکاتلند با پنج پله صعود به رده چهاردهم رسيد که بهترين جايگاه آنان از سال ۱۹۹۳ تا کنون است.


برای لهستان ( هجدهم با سه پله جهش ) و سوئد ( بيست و دوم با دو پله صعود) نيز دستيابی اندکی حاصل شد. اما شيلی با شش پله سقوط پايين تر از ايران و استراليا قرار گرفت و چهل و سوم شد.


بزرگترين صعود کننده ماه مه تيم جمهوری دموکراتيک کنگو است که با ۲۳ پله جهش به رده ۶۱ آمد. در سايه پيروزی آنان در مسابقه های مقدماتی جام ۲۰۰۸ ملت های آفريقا، مجموع امتيازها و جايگاه اين تيم جهش فوق العاده ای کرد.


به نوشته سايت فيفا، منهای آرژانتين، کشورهای پيشتاز پنج قاره به ترتيب ايتاليا ( اول )، کامرون ( سيزدهم )، مکزيک ( بيستم )، ايران ( چهل و يکم ) و نيوزيلند ( صد و بيست و هفتم ) همگی موقعيت خود را حفظ کردند وهمچنان قوی ترين تيم های کنفدراسيون فوتبال خود باقی ماندند.


تاکنون بر اساس امتياز های کسب شده، پيشرفته ترين کشور در سال ۲۰۰۷ جمهوری ايرلند با بدست آوردن ۱۶۹ امتياز است و کشورهای ايرلند شمالی و کاستاريکا هر کدام با کسب ۱۱۷ امتياز به دنبال جمهوری ايرلند هستند.


XS
SM
MD
LG