لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۹

یک هفته مانده به پایان لیگ بر‌تر، نفت تهران صدرنشین شد


بازی نفت تهران مقابل گسترش تبریز
بازی نفت تهران مقابل گسترش تبریز
در هفته بیست و نهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران که می‌توانست با معرفی فولاد خوزستان به عنوان قهرمان لیگ به پایان برسد، حوادث متعددی رقم خورد و به صدرنشینی نفت منجر شد.

نفت تهران با پیروزی ۴-۱ مقابل گسترش تبریز و به لطف تساوی ۲-۲ پرسپولیس مقابل راه‌آهن، به صدر جدول رسید. استقلال هم در اهواز با یک گل از سد فولاد گذشت. حالا شرایط به گونه‌ای رقم خورده که گرچه پرسپولیس بر روی کاغذ همچنان بخت قهرمانی دارد، اما ممکن است حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم نگیرد.

در فاصله یک هفته مانده به پایان این رقابت‌ها نفت با ۵۴ امتیاز صدرنشین شده و فولاد با تفاضل گل کمتر به رده دوم سقوط کرده. استقلال با ۵۳ امتیاز به رده سوم رسیده و پرسپولیس ۵۲ امتیازی هم در رده چهارم است.

در روز آخر که بازی‌ها همزمان برگزار خواهد شد، نفت در اصفهان مهمان سپاهان است و برای قهرمان شدن، باید میزبان خود را شکست دهد.

سپاهان نیز برای کسب سهمیه آسیا چاره‌ای جز کسب پیروزی ندارد؛ با این امید که استقلال و پرسپولیس هم پیروز نشوند. اگر سپاهان ببرد و بقیه تیم‌های بالای جدول ببازند، این تیم شانس قهرمانی نیز پیدا می‌کند.

پرسپولیس برای قهرمان شدن باید استقلال خوزستان را در اهواز شکست دهد و امیدوار باشد که نفت، فولاد و استقلال مقابل رقبای خود متوقف شوند. اما استقلال خوزستان، خود نیز برای بقا می‌جنگد و انگیزه‌های فراوانی خواهد داشت.

استقلال تهران برای فتح جام باید تراکتورسازی را در تهران متوقف کند و امیدوار باشد که فولاد و نفت مقابل رقبای خود پیروز نشوند. قهرمانی فولاد هم در گروی برتری این تیم مقابل گسترش و توقف نفت در برابر سپاهان است. نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و نهم در ادامه آمده است.

فولاد ۰ استقلال ۱

آرش برهانی در دقیقه ۲۳ تک گل استقلال را زد. مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری (علیرضا نیکبخت واحدی)، ساموئل، احمد جمشیدیان (کاروالیو)، آندرانیک تیموریان، پژمان نوری، آرش برهانی (مهرداد اولادی) و محمد قاضی برای استقلال به میدان رفتند.

امیر قلعه نویی در پایان بازی درباره اینکه آیا سال بعد در استقلال می‌ماند، گفت: باید ببنیم من را می‌خواهند یا نه. خودم دوست دارم بمانم. هیچ وقت برای استقلال کم نگذاشتم و قراردادهای زیادی را به خاطر استقلال رد کردم.

سرمربی استقلال گفت: این سربازان استقلال به مردم ثابت کردند بی‌غیرت نیستند. امیدوارم در بازی با تراکتورسازی و الشباب نتیجه خوبی بگیریم. عده‌ای می‌خواستند فوتبال را خراب کنند. هفته بعد هم فوتبال ما پاک خواهد بود اما عده‌ای دوست دارند فوتبال را ناپاک بنامند.

حسین فرکی سرمربی فولاد هم گفت: خوشحال نیستم. در روزی که می‌توانستیم قهرمان شویم شکست خوردیم. اعتقاد دارم رحمتی به تنهایی فولاد را برد. بهترین فرصت را از دست دادیم. شاید قسمت این است که با تاخیر به قهرمانی برسیم. عالم و آدم، فولاد خوزستان را شایسته قهرمانی می‌دانند و امیدوارم به حق خود برسیم.

پرسپولیس ۲ راه‌آهن ۲

در حالی که بابک زنجانی از زندان، رضایت خود را برای واگذاری امتیاز باشگاه لیگ برتری راه آهن اعلام کرده، این تیم موفق شد پرسپولیس را از جهش به سمت جام قهرمانی باز دارد.

محمد عباس‌زاده و امید عالیشاه برای پرسپولیس گل زدند، علی علیپور و علیرضا عظیمی هم دروازه نیلسون را باز کردند تا پرسپولیس در ایستگاه راه‌آهن از قطار قهرمانی پیاده شود.

نیلسون کوریا، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، مهرداد پولادی، ‌ حسین ماهینی، رضا حقیقی (مهرداد کفشگری)، ‌ پیام صادقیان، قاسم دهنوی، امید عالیشاه (فرزاد حاتمی)، محمدرضا خلعتبری (محسن مسلمان) و محمد عباس‌زاده بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

برای راه‌آهن هم حامد فلاح‌زاده، حامد نورمحمدی، علی حسینی، رامین رضاییان، آرمان قاسمی، ایمان شیرزادی، محمد علیزاده، بهنام برزای (علیرضا عظیمی)، علی علیپور، رضا خالقی‌فر و دیوید ویکروم (حسین پاشایی) به میدان رفتند.

علی دایی در پایان بازی گفت: دو گل خیلی بد خوردیم و با دست خودمان همه چیز را خراب کردیم. در میدان اشتباه کردیم اما رفتارهای دوگانه در مورد تیمی که برای وزارتخانه است را نگاه کنید. بدهی ۷۰ میلیاردی پرسپولیس ثمره چیست. این مدیران را چه کسی انتخاب کرده؟ قیمت بازیکنان را چه کسی بالا برده؟ زمانی که عابدینی و محلوجی تیم را خصوصی کرده بودند، دولت دوباره تیم را از حالت خصوصی درآورد.

سرمربی پرسپولیس گفت: کجای دنیا دیدید که سخنگوی وزارتخانه به درآمد فوتبالیست اعتراض کند؟ فوتبالیست به مردم نشاط می‌دهد باید دستمزدش را بگیرد. تنها فوتبال توانسته مردم را به خیابان بکشاند. چرا هر کسی آمد پرسپولیس را بخرد یا اجاره کند می‌گویید پرسپولیس ۱۲ میلیارد بدهکار است، اما اکنون می‌گویید سه چهار میلیارد بدهی دارد.

نفت تهران ۴ گسترش تبریز یک

رسول نویدکیا دو بار، وریا غفوری و علی قربانی هر کدام یک بار برای نفت گل زدند. فردین عابدینی هم تک گل گسترش را زد.

یحیی گل‌محمدی سرمربی نفت که حالا تیمش در آستانه قهرمانی است، در پایان بازی گفت: برد ارزشمندی مقابل گسترش به دست آوردیم و توانستیم به صدر جدول راه یابیم. لیاقت بازیکنان و مجموعه نفت همین است. آن‌ها از اول فصل زحمت زیادی کشیدند و این لیاقت را داشتند که صدرنشینی را از آن خود کنند.

گل‌محمدی درباره قهرمان احتمالی لیگ بر‌تر گفت: سرنوشت‌مان دست خودمان است. بازی ساده‌ای مقابل سپاهان نداریم اما برای رسیدن به قهرمانی تمام تلاش خود را می‌کنیم.

تراکتورسازی ۱ استقلال خوزستان ۰

کریم انصاری فر با گلی که زد، باز هم خود را به رضا عنایتی رساند تا در جدول گلزنان به اتفاق او با ۱۳ گل در صدر بایستد. رقابتی که تا هفته آخر لیگ بر‌تر ادامه خواهد داشت.

در دیگر دیدارهای برگزار شده، سایپا مقابل فجر سپاسی و مس کرمان در برابر صبا قم به تساوی بدون گل رسیدند که به معنای قطعی شدن سقوط مس به دسته اول است.

ذوب آهن مقابل داماش گیلان ۲-۱ پیروز شد تا داماش هم گزینه جدی سقوط باشد. مهدی رجب‌زاده دو گل برای ذوب آهن زد. امین متوسل‌زاده هم تک گل داماش را به ثمر رساند.

ملوان با نتیجه ۲-۳ مغلوب سپاهان شد. مهدی دغاغله و اسماعیل صمدی برای ملوان گل زدند. سرجیو ون دیک، محرم نویدکیا و هادی عقیلی هم گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند تا این تیم نیز در کوران قهرمانی باقی بماند.
XS
SM
MD
LG