لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۲

تيم فوتبال المپيک ايران مغلوب عربستان شد


عربستان با برد یک بر صفر در برابر ایران گام بلندی برای صعود به مرحله بعدی برداشت.
عربستان با برد یک بر صفر در برابر ایران گام بلندی برای صعود به مرحله بعدی برداشت.

تيم ملی فوتبال المپيک ايران در دمام عربستان سعودی با يک گل مغلوب تيم ميزبان شد.


اين مسابقه در راه المپيک ۲۰۰۸ پکن انجام گرفت و عربستان با دومين پيروزی پياپی، برای راهيابی به دور دوم رقابتهای مقدماتی المپيک گام بلندی برداشت.


تنها گل اين بازی توسط يوسف السالم، مهاجم باشگاه القادسيه در دقيقه ۸۳ به ثمر رسيد تا عربستان پس از پيروزی يک بر صفر در اردن با شش امتياز به تنهايی در صدرجدول رده بندی گروه چهارم بايستد.


دو تيم در نيمه اول با نتيجه صفر صفر زمين مسابقه را ترک کردند و تا فاصله هشت دقيقه به پايان مسابقه هم تيم ايران به نهايت هدفش نزديک نشان می داد.


عربستان سعودی در نيمه دوم با سه تعويض در خط ميانی و حمله خود عملا به حالت تهاجمی اش افزود تا از مزيت ميزبانی بيشترين بهره را بگيرد.


دو تيم در يک بازی پر افت و خيز در ورزشگاه محمد بن فهد بن عبد العزيز نمايش پر تحرکی داشتند. تماشای اين بازی بدون فروش بليت و به صورت رايگان بود.


تساوی استرالیا و اردن


در روز چهارشنبه تساوی يک بر يک تيم های المپيک استراليا با اردن در آدلائيد باعث شد تا استراليا به دومين امتياز دست يايد و در حال حاضر در جای دوم این گروه باشد.


در ورزشگاه هيندمارش آدلائيد، کريستين سرکيس در دقيقه ۵۸ تیم فوتبال المپيک استراليا را به برتری رساند، اما در فاصله چهار دقيقه به پايان مسابقه، شليک تماشايی احمد الزوغير، هافبک تيم المپيک اردن از فاصله ۳۰ متری باعث گرفتن يک امتياز با ارزش برای اردن در خارج ازخانه شد.


دو هفته پيش از اين، استراليا در تهران به تساوی بدون گل در برابر ايران رضايت داده بود.


با يک امتيازی بودن ايران و اردن، تيم المپيک ايران به عنوان تنها تيمی که پس از دو مسابقه هنوز به گل دست نيافته، در جای آخر است و موقعيت خوبی ندارد.


چهار شنبه دو هفته ديگر، استراليا در خانه اش با عربستان بازی دارد و ايران در امان با اردن.


نتایج بازی های دیگر


در مسابقه های گروه های ديگر، تيم های ملی المپيک ژاپن و کره جنوبی به دومين پيروزی خود دست يافتند و حرکت کاملی برای راهيابی به دور دوم رقابت های مقدماتی فوتبال المپيک انجام دادند.


اما تيم ملی المپيک عراق، صاحب مقام چهارم المپيک ۲۰۰۴ آتن، به عنوان تيم رده نخست گروه، در مسابقه با کره شمالی متوقف شد.


با يک امتيازی بودن ايران و اردن، تيم المپيک ايران به عنوان تنها تيمی که پس از دو مسابقه هنوز به گل دست نيافته، در جای آخر است و موقعيت خوبی ندارد.

در گروه اول، تيم کويت در خانه اش با سه گل حمد الانازی سه بر صفر تيم بحرين را شکست داد.


در اين گروه، تيم قطر در پاکستان با گل های دير هنگام وليد جاسم در دقيقه ۷۳ با ضربه پنالتی و عادل لامی در وقت تلف شده ( ۲ + ۹۰ ) دو بر صفر پيروز شد. کويت و قطر هر دو چهار امتياز دارند ولی تفاضل گل کويت بهتر است.


در گروه دوم، تيم ژاپن دو بر يک مالزی را در کوآلالامپور شکست داد. ژاپن پيش از اين سه بر صفر هنگ کنگ را مغلوب کرده بود. سوريه نيز با برتری دو بر صفر در هنگ کنگ، به دومين پيروزی خود رسيد. سوريه دو هفته ديگر ميزبان ژاپن خواهد بود.


در گروه سوم، تيم المپيک ويتنام يک بر صفر از سد اندونزی گذشت. ويتنام پيش از اين دو بر صفر لبنان را شکست داده بود.


در مسابقه ديگر اين گروه لبنان يک بر صفر عمان را شکست داد. اين دو تيم سه امتيازی هستند.


در گروه پنجم، عراق در پيونگ يانگ با کره شمالی دو بر دو کرد و يکی از گل های تيم عراق را علا عبدالزهرا، بازيکن تيم مس کرمان زد.


تيم تايلند نيز يک بر صفر در هند پيروز شد. تيم های عراق و کره شمالی هر کدام چهار امتياز دارند.


در گروه ششم، تيم کره جنوبی در ابوظبی سه بر يک امارات را شکست داد. کره پيش از اين به زحمت و با نتیجه ضعیف يک بر صفر از سد يمن گذشته بود.


يمن در صنعا، با گل عزيز حيدراف، مهاجم تيم لوکوموتيو تاشکند، يک بر صفر مغلوب ازبکستان شد.
هر دو تيم کره جنوبی و ازبکستان شش امتيازی اند.


در پايان مسابقه های اين دور در شش گروه، دو تيم برتر هر گروه به دور بعدی راه می يابند تا در سه گروه چهار تيمی با يکديگر به صورت رفت و برگشت بازی کنند و تيم های برتر هر گروه راهی المپيک ۲۰۰۸ پکن شوند.


مسابقه های روز سوم گروه های شش گانه در روز ۲۸ مارس ( هشتم فروردين ) انجام خواهد شد و تيم المپيک ايران برای بازی با اردن به امان می رود.


XS
SM
MD
LG