لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۰

چهار مرزبان ایرانی در درگیری‌های سیستان و بلوچستان کشته شدند


گزارش رسانه‌های ایران حاکی است که در یک درگیری در مرز «پیشین» از توابع شهر «سرباز» استان سیستان و بلوچستان چهار مرزبان ایرانی کشته شدند.

خبرگزاری‌ فارس گزارش داده که این درگیری روز چهارشنبه ۱۶ تیر رخ داده و منجر به مرگ یک گروهبان و سه سرباز ایرانی شده است.

هویت کشته شدگان گروهبان یکم سجاد باریان و سربازان رضا ایرانی، عباس شهرکی و جواد ترکی اعلام شده است.

سایت محلی «پاپایا» هم به نقل از سلمان برهانی٬ بخشدار «پیشین» محل دقیق این درگیری را حدفاصل «باهوکلات» و «پیشین» نزدیکی مرز پاکستان و ایران اعلام کرده است.

آقای برهانی همچنین از کشته شدن چند تن از «اشرار مسلح» در این درگیری خبر داده است.

رضا عبدی٬ مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان هم در گفت‌و‌گو با این و‌ب‌سایت محلی از انتقال پیکر چهار مرزبان کشته شده به پزشکی قانونی چابهار سخن به میان آورده است.

سعید منتظر الهمدی٬ سخنگوی پلیس هم اعلام کرده است اعضای یک تیم «تروریستی» که صبح روز چهارشنبه از مرز «جکیگور» وارد خاک ایران شده بود با نیرو‌های مرزبانی درگیر و سپس به خاک پاکستان فرار کرده‌اند.

آقای منتظر‌المهدی گزارش‌ها در خصوص کشته شدن چهار مرزبان ایران در این درگیری‌ها را تایید کرده و گفته است که «تروریست‌ها در سایه بی‌توجهی دولت پاکستان وارد خاک این کشور شده‌اند».

سعید منتظرالمهدی ۲۴ خرداد امسال هم گفته بود در درگیری بین نیروهای پلیس و اعضای گروه جیش‌العدل پنج تن از نیروهای این گروه و یک سرباز پلیس کشته شده‌اند.

حوزه عملیاتی گروه جیش‌العدل در استان سیستان بلوچستان است و پیش از این گزارش‌هایی در خصوص درگیری نیروهای این گروه با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی منتشر شده است.

این گروه چند بار نیز مسئولیت چند اقدام مسلحانه در شرق ایران و ربودن و قتل چند مرزبان ایرانی را بر عهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG