لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۲

فرمانده ارتش آزاد سوريه در جریان یک بمبگذاری «زخمی شد»


ریاض الاسد (نفر نشسته)
ریاض الاسد (نفر نشسته)
فعالان سوری می‌گويند فرمانده ارتش آزاد سوريه که نيروهای نظامی مخالف بشار اسد را نمايندگی می‌کند، در جريان يک بمبگذاری مجروح و شايد هم کشته شده است.

خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از گروه ناظران سوری حقوق بشر که مقر آن در لندن است گزارش داده که اين انفجار دوشنبه، پنجم فروردين ماه، و در جريان ديدار سرهنگ رياض الاسد از شهر الميادين در استان دیرالزور واقع در شرق سوريه رخ داده است.

بر اساس اين گزارش، انفجار ياد شده به دنبال چسباندن بمب به خودروی حامل اين فرمانده مخالفان دولت سوريه اتفاق افتاده است.

رياض الاسد از نظاميان برجسته سوريه است که از ارتش بشار اسد جدا شده و به مخالفان پيوسته است. ارتش آزاد سوريه متشکل از سربازان و نظاميانی است که عليه رژيم حاکم بر دمشق می‌جنگند.

ناظران حقوق بشر سوريه می‌گويند که گزارش‌ها در باره وضعيت فرمانده ارتش آزاد سوريه متناقض است، برخی می‌گويند که وی کشته شده و برخی ديگر گفته‌اند که او يک پای خود را از دست داده است.

در همين حال، سفارت سوريه در مسکو با انتشار اطلاعيه‌ای اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته مبنی بر ترور بشار اسد، رييس جمهوری سوريه، را تکذيب کرده است.

برخی از سايت‌های عربی روز يکشنبه، چهارم فروردين ماه، گزارش داده بودند که بشار اسد توسط محافظ خود ترور شده است. اين خبر در شبکه‌های اجتماعی نيز بازتاب پيدا کرده بود.

سفارت روسيه در دمشق نيز به خبرگزاری روسی اينترفاکس گفته است که اطلاعی درباره مرگ بشار اسد ندارد.

يک ديپلمات روسيه گفته که «ما اطلاعی در اين زمينه نداريم، ولی خبردار شده‌ايم که برخی از رسانه‌های عرب‌زبان تکذيب اين خبر را منتشر کرده‌اند.»

درگيری‌های سوريه بيش از دو سال است که ادامه دارد و بر اساس گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها تاکنون ۷۰ هزار کشته برجای گذاشته است.
XS
SM
MD
LG