لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۶

اتوبوس گوگل برای کمک به فناوری های جديد در مصر راه افتاد


بسياری معتقدند که فن آوری های جديد ارتباطی به پيروزی انقلاب هايی نظير مصر کمک شايانی کرد و اکنون کمک به گسترش اين فن آوری ها در مصر می تواند به تحکيم و توسعه دمکراسی در اين کشور کمک کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، از روز دوشنبه (سوم اکتبر) گوگل طرح جديدی را برای کمک به راه اندازی و حمايت از شرکت های فعال در عرصه فن آوری های جديد در مصر آغاز کرده است که در زبان اعربی «ابداء» نام دارد.

مدير فعاليت های گوگل در مصر گفت: «به اعتقاد ما گسترش فن آوری های مدرن به تحول اقتصادی و فرهنگی در اين بخش از جهان کمک کرده و تاثيرات سياسی نيز خواهد داشت. زمان آن فرا رسيده که به مردم اين کشور اميد داد که می توانند پيشرفت کنند و به آينده اميدوار باشند.»

همزمان با آغاز اين برنامه گروهی از کارکنان شرکت گوگل در مصر سوار بر اتوبوسی که با نشانه تجاری گوگل رنگ آميز شده و کلمه «ابداء» بر آن نوشته شده است سفر خود به نقاط مختلف کشور را آغاز می کنند.

هدف از اين برنامه شناسايی و تشويق کسانی است که در زمينه فن آوری مدرن يک طرح اقتصادی دارند. اين طرح ها از سوی شرکت گوگل بررسی شده و به بهترين طرح به عنوان برنده اين رقابت در ماه مه سال آينده يک جايزه دويست هزار دلاری اعطا خواهد شد.

يک سخنگوی شرکت گوگل گفت که هدف اين طرح در حقيقت يافتن ايده ای است مشابه با آنچه که سالها پيش کل موسسه گوگل بر آن اساس پايه گذاری شد. در آن زمان دو نوآوری جديد با هزينه ای نزديک به صد هزار دلار توانستند طرح خود را کامل کرده و گوگل را پايه گذاری کنند.

کارشناسان شرکت گوگل و نوآوران مصری عرصه رسانه های جديد در چند ماه آينده تا زمان انتخاب طرح برتر به همه شرکت کنندگان دراين مسابقه کمک های فنی و مشاوره ارائه خواهند داد.

دو موسسه مستقل مسئول برگزاری و نظارت بر اين مسابقه هستند. شرکت کنندگان می توانند در تنظيم طرح و يا ساخت محصول خود از تمام نرم افزارها و برنامه های کامپيوتری موجود که روی شبکه هايی مثل گوگل، مايکروسافت و يا فيس بوک در دسترس هستند، استفاده کنند.

مسئولان گوگل در مصر می گويند که طرح اين شرکت برای سرمايه گذاری در عرصه فن آوری های جديد در مصر از سالها پيش آغاز شده است و اين مسابقه و هزينه آن نيز بخشی از آن سياست است.

در سال ۲۰۰۹ ميلادی دولت مصر حدود ۱۰ ميليون دلار به گوگل پرداخت کرد تا آگهی های مربوط به فعاليت های جهانگردی اين کشور را روی شبکه اينترنت در موقعيت بهتری قرار دهد. طبق همين قرارداد شرکت گوگل در مقابل تعهد کرد که حدود دوميليون و ۶۰۰ هزار دلار در عرصه فن آوری های مدرن در مصر سرمايه گذاری کنند.
XS
SM
MD
LG