لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۷

قیمت سکه در آخرین روز سال ۸۵ افزایش یافت


نايب ریيس اتحاديه طلافروشان گفته است: علت افزايش قيمت سکه تقاضای بيش از حدی بوده که برای اين ايام در نظر گرفته شده است.
نايب ریيس اتحاديه طلافروشان گفته است: علت افزايش قيمت سکه تقاضای بيش از حدی بوده که برای اين ايام در نظر گرفته شده است.

قيمت سکه در واپسين روز سال درحالی به بالاترين حد خود طی چند ماه گذشته رسيد که پيشتر بسياری از کارشناسان مسائل اقتصادی نسبت به خطر سرمايه های سرگردان در جامعه به دولت هشدار داده بودند.


قيمت سکه های طلا در آخرين روز سال ۱۳۸۵ رکورد شکنی کرد و به بالاترين حد خود طی ماه های گذشته رسيد.


سکه بهار آزادی طرح قديم ۱۸۵ هزار تومان و سکه طرح جديد ۱۵۴ هزار تومان در بازار تهران به فروش رسيد.


نايب رييس اتحاديه طلافروشان در باره دليل افزايش قيمت سکه به راديو دولتی ايران گفته است: علت افزايش قيمت سکه تقاضای بيش از حدی بوده که برای اين ايام در نظر گرفته شده است.


با آنکه افزايش قيمت سکه و طلا در اواخر سال به دليل تقاضای گسترده خريداران، تقريبا به امری عادی در ايران بدل شده است، اما قيمت اين کالاها در ماه های محرم و صفر امسال نيز که همواره به دليل کاهش تعداد خريداران با افت نسبی همراه است، برخلاف انتظار فعالان بازار با رشد قابل توجهی مواجه شد.


کارشناسان مسائل اقتصادی يکی از مهمترين دلايل اين امر را وجود سرمايه های سرگردان در جامعه عنوان می کنند که هر روز با تمرکز بر روی يک کالا ، قيمت آن را افزايش می دهد.


کما اينکه طی ماه های ميانی سال ۸۵ قيمت مسکن پس از يک دوره رکود نسبی به يکباره با رشد تقريبا ۵۰ درصدی مواجه شد و اينک پس فروکش کردن اين موج و بازگشت رکود به اين بازار، نوبت به مانور سرمايه های سرگردان در بازار سکه و طلا رسيده است.


پافشاری جمهوری اسلامی بر ادامه غنی سازی اورانيوم به رغم درخواست های شورای امنيت سازمان ملل و احتمال گسترده تر شدن تحريم های بين المللی عليه ايران، از جمله اصلی ترين دلايل خروج سرمايه های مردم از تالارهای بورس و سيستم بانکی کشور و رها شدن آنها در جامعه بوده است.


در حال حاضر بانک های صادارات و سپه ايران مورد تحريم قرار گرفته اند.


بازگشت به صفحه ویژه نوروزی


XS
SM
MD
LG