لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

رسانه‌های ایران از حمله به یک روحانی کاروان حج اصفهان در مکه خبر دادند


رسانه‌های دولتی ایران از حمله به یکی از روحانیون کاروان‌های حج ایران در مکه خبر داده و اعلام کرده‌اند که تاکنون سه مظنون در ارتباط با این حمله بازداشت شده‌اند و تحقیقات ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج گزارش داده که ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۵ شهریور، سه نفر در مکه به حسین اسماعیلی، روحانی یکی از کاروان‌های حج اصفهان که در حال بازگشت به هتل بود حمله ور شده و پس از مجروح کردن وی، با موتور سیکلت فرار کردند.

به گفته این خبرگزاری، این روحانی از ناحیه کتف و پهلو مجروح شده بود که با کمک امدادگران ایران و عربستان سعودی به سرعت به بیمارستان منتقل شد و «بهبود نسبی» یافته است.

بر اساس این گزارش، سه مظنون در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند و تحقیقات ادامه دارد.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مراسم حج شرکت کردند و بازگشت زائران ایرانی از روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور آغاز شده است.

۶۸ هزار زائر ایرانی با شرکت‌های هواپیمایی ایران و ۱۸ هزار تن دیگر با شرکت‌های هواپیمایی سعودی به ایران بازخواهند گشت.

زائران ایرانی آخرین بار سال ۹۴ در مراسم حج شرکت داشتند. در آن زمان به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت در هنگام عبور زائران از منطقه منا، بیش از دو هزار تن جان خود را از دست دادند که بیش از ۴۶۰ تن از آنها ایرانی بودند.

روابط دیپلماتیک تهران و ریاض از دی‌ماه ۹۴ به دنبال اعدام یک روحانی شیعه در عربستان سعودی و حمله اعتراض‌آمیز به اماکن دیپلماتیک این کشور در تهران و مشهد قطع شد.

با این حال، رسانه‌های ایران روز ۱۰ مرداد خبر داده بودند که وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول، یکدیگر را در آغوش گرفته و گفت‌وگوی کوتاهی با هم داشته‌اند.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز ۱۲ شهریور خبر داد که ویزای سفر و مجوز پرواز یک هیئت عربستان سعودی برای بازدید از اماکن دیپلماتیک این کشور در ایران صادر شده است و این سفر احتمالا پس از مراسم حج انجام خواهد شد.

ولی وزیر امور خارجه عربستان مذاکره با ایران برای بهبود رابطه را «مضحک» خوانده و آن را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG