لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۷

پايان جام جهانی برای ايران؛ کی‌روش و بازيکنانش چه گفتند؟


کارلوس کی‌روش، سرمربی تيم ملی ایران
کارلوس کی‌روش، سرمربی تيم ملی ایران

جام جهانی ۲۰۱۴ در شرايطی برای تيم ملی فوتبال ايران به پايان رسيد که وضعيت آينده اين تيم مبهم است. دقيقاً مشخص نيست از فردای جام بيستم، چه کسی سرمربی تيم ملی ايران خواهد بود.

رضا قوچان‌نژاد زننده تک گل ايران در جام جهانی ۲۰۱۴ بود. او طلسم گل نزدن مهاجمان ايران در جام جهانی را شکست. آخرين بار حسن روشن در جام جهانی ۱۹۷۸ بود که دروازه تيم ملی پرو را باز کرد. پس از آن، فقط مدافعان و هافبک‌های ايران بودند که گل زدند.

مهاجم تيم ملی ايران پس از پايان بازی با بوسنی گفت: بوسنی بهتر از ما بازی کرد و برد حق آنها بود. وقتی يک گل زديم روحيه‌مان بهتر شد ولی متاسفانه خيلی زود گل سوم را دريافت کرديم. به همه بازيکنان، کادر فنی و مجموعه تيم ملی ايران افتخار می‌کنم و خوشحالم که در اين تيم بازی می‌کنم.

کارلوس کی‌روش سرمربی تيم ملی هم در یک نشست خبری گفت: ما همه تلاشمان را کرديم که موفق شويم اما به سقف ظرفيت ذهنی‌مان رسيده بوديم، شانس خوبی داشتيم و حيف شد که گل نزديم و با اشتباهاتی که در خط دفاعی داشتيم، حذف شديم.

او در پاسخ به اين سوال که چه چيزی از اين جام جهانی ياد گرفت، گفت: بايد سرمايه‌گذاری کنيم. خيلی چيزهاست که بازيکنان ما بايد ياد بگيرند و انجام دهند. راه زيادی پيش روی ماست و نبايد زمان را از دست دهيم. بايد از همين فردا آغاز کنيم.

کی‌روش در واکنش به اظهار نظر سوشيچ، مربی مستعفی بوسنی که عنوان کرده بود از سبک دفاعی ايران متعجب شده، گفت: سوشيچ بيايد جای‌مان را عوض کنيم. ايشان بشود سرمربی ايران و من بروم بوسنی، بعد اظهارنظر کند. حرف زدن برای کسی که بازيکنانی در ميلان، رم و منچسترسيتی دارد راحت است. ما با مشکلات مالی و تحريم‌ها به اينجا آمده‌ايم و توانستيم برای خودمان احترام کسب کنيم.

سرمربی تيم ملی درباره حمايت مردم ايران در شبکه‌های اجتماعی گفت: هواداران ايران را از صميم قلب دوست دارم. بارها آمادگی‌ام را اعلام کردم اما هيچ پيشنهادی به من داده نشد. کار در ايران باعث افتخار من بود. برای اينکه آنها همه عشق‌شان را به من دادند. اين فيس‌بوک نيست که تصميم می‌گيرد اما من هميشه ملت ايران را در قلبم نگه می‌دارم.

عليرضا جهانبخش که در هر سه بازی به عنوان بازيکن تعويضی به ميدان آمد، گفت: می‌دانستيم که بوسنی چيزی برای از دست دادن ندارد و بازی سختی برابر آنها داريم. می‌خواستند با آبرو جام را به پايان برسانند. بازی خشنی ارائه دادند و متاسفم که شکست خورديم.

جهانبخش در ادامه گفت: از کارلوس کی‌روش تشکر ويژه‌ای دارم. با وجود سن کم، به من در جام جهانی بازی داد. تيم خوبی داشتيم و بازی خوبی ارائه داديم. او در رختکن و بعد از بازی از همه ما تشکر کرد.

آندرانيک تيموريان هم گفت: «هيچ‌کس از جمله مفسران و کارشناسان فکر نمی‌کردند اين قدر فوتبال ايران شکل گرفته باشد و ما بتوانيم خاطرات خوبی رقم بزنيم. از کارلوس کی‌روش خيلی چيزها ياد گرفتيم و لياقت داشتيم که در جام جهانی حاضر باشيم و به مرحله بعدی هم راه پيدا کنيم.»

معاون وزير ورزش و جوانان هم به ايسنا گفته پس از بازگشت به تهران مذاکرات لازم برای تمديد قرارداد کی‌روش انجام می‌شود.

XS
SM
MD
LG