لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۸

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل ازبکستان به صدر جدول صعود کرد


تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و از گروه نخست با برتری یک بر صفر مقابل ازبکستان به صدر جدول گروه خود صعود کرد.

ایران با هفت امتیاز از سه بازی، بدون شکست و بدون گل خورده صدرنشین است. کره جنوبی نیز هفت امتیازی است اما با تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد. بازی بعدی ایران در برابر کره جنوبی، فینال دور رفت از گروه A خواهد بود.

ازبکستان با این شکست، از صدر جدول با‌‌ همان شش امتیازی که داشت به رتبه سوم سقوط کرد.

کارلوس کی‌روش در ارنج تیم، تغییرات محسوسی نسبت به دیدارهای قبلی اعمال کرد. او که در نشست خبری، بازگشت دژآگه و جهانبخش را خبری بد برای ازبکستان عنوان کرده بود، هر دو بازیکن را روی نیمکت نشاند.

سردار آزمون و آندرانیک تیموریان نیز جایی در ترکیب اصلی نداشتند تا تدابیر فنی ساموئل بابایان سرمربی ازبکستان نسبت به ترکیب شناخته شده تیم ملی ایران تا حدود بسیار زیادی خنثی شود.

آندو، سردار و جهانبخش در جریان بازی وارد میدان شدند. سیدجلال حسینی در این دیدار در دقیقه ۲۷ تیم ملی ایران را پیش انداخت.

حرکت وحید امیری از جناح چپ با خطای بازیکنان حریف روبرو شد. ضربه ایستگاهی را مسعود شجاعی ارسال کرد تا حسینی با قدرت سرزنی خود الکساندر لوبانوف دروازه‌بان فصل قبل پرسپولیس را مغلوب کند.

در لحظات پایانی بازی، وحید امیری موقعیت طلایی گلزنی را در برابر لوبانوف از دست داد تا ایران با‌‌ همان یک گل به برتری برسد.

در ترکیب تیم ملی ایران علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی (آندرانیک تیموریان)، وحید امیری، مهدی طارمی (علیرضا جهانبخش) و رضا قوچان‌نژاد (سردار آزمون) به میدان رفتند.

از همین گروه، کره‌جنوبی در سئول به سختی با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل قطر پیروز شد. شاگردان اولی اشتلیکه با این پیروزی موقتاً به صدر جدول صعود کردند. این صدرنشینی فقط تا پایان بازی ایران مقابل ازبکستان تداوم داشت.

قطر در حالی شکست خورد که تا پنجاه و ششمین دقیقه با نتیجه ۲-۱ از میزبان خود پیش بود. جئونگ هو هونگ مدافع میانی کره‌جنوبی از بازی اخراج شد تا دیدار مقابل ایران را از دست بدهد.

کره‌ای‌ها که چین را ۳-۲ برده بودند، باز هم با این نتیجه به برتری رسیدند. قطر بدون امتیاز در قعر جدول این گروه قرار دارد.

چین میزبان سوریه بود که این دیدار با برتری یک بر صفر سوریه به پایان رسید. سوریه شگفتی‌ساز این گروه است که ضمن تساوی بدون گل با کره جنوبی، چین را هم تسلیم کرد تا چهار امتیازی شود.

چین با یک امتیازی که در بازی خانگی از ایران گرفت، بالا‌تر از قطر قرار دارد. محمود مواس بازیکن تیم المحرق بحرین در دقیقه ۵۴ گل برتری سوریه مقابل چین را به ثمر رساند.

در گروه ب، دیدار تیم‌های ژاپن و عراق با گلزنی در واپسین ثانیه‌های وقت اضافه، با نتیجه ۲ بر یک به سود ژاپن به پایان رسید.

ژاپن که از دو بازی قبلی فقط سه امتیاز به دست آورده بود، در نیمه نخست توسط هاراگوچی پیش افتاد اما عراق در نیمه دوم با سعد عبدل‌ عامر گل تساوی را به ثمر رساند.

در حالی که بازی تا دقیقه ۹۴ با تساوی دنبال می‌شد، یاماگوچی با شوتزنی و هدفگیری دقیق، توانست سه امتیاز حساس را به تیمش هدیه کند.

ژاپن که در بازی نخست خود در خانه با نتیجه ۲ بر یک مغلوب امارات شده بود، در دومین دیدار، تایلند را شکست داد. آن‌ها حالا با پیروزی مقابل عراق، شش امتیازی و صدرنشین شده‌اند.

عراق با سه شکست پیاپی در قعر جدول این گروه قرار دارد. بازی حساس دیگر این گروه را عربستان با استرالیا برگزار خواهد کرد. امارات هم به مصاف تایلند می‌رود.

XS
SM
MD
LG