لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۴

بسیج برای مسلح کردن کرانه باختری و فلسطینی‌ها حساب بانکی باز کرد


سازمان بسیج اصناف و بازاریان ایران که زیر شاخه نیروی مقاومت بسیج است شماره حسابی را برای کمک به خرید تسلیحات برای گروه‌های مسلح فلسطینی اعلام کرده و از «مسلمانان» خواسته است که وجوه خود را به این حساب واریز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این تشکل روز دوم مرداد همچنین از جوانان اردنی خواسته است که مسیرهای رساندن سلاح و مهمات به فلسطینیان کرانه باختری را توسعه بخشند.

سازمان بسیج اصناف و بازاریان ایران دلیل صدور این بیانیه را پاسخ به درخواست رهبرجمهوری اسلامی مبنی بر «کمک به غزه و مسلح شدن کرانه باختری» ذکر کرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای روز چهارشنبه، اول مرداد، خواستار «مقاومت قاطع و مسلحانه» در برابر اسرائیل تا پیش از نابودی آن شد و گفت که فلسطینی‌ها باید کرانه باختری را مثل غزه، «مسلح» کنند.

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران، نیز روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه عرب زبان «العالم» وابسته به صدای و سیمای جمهوری اسلامی اظهار داشت: «الان مبارزان غزه از توانمندی خوبی برخوردارند و سلاح مورد نیاز خود را تامین می‌کنند البته آن‌ها زمانی نیازمند تکنولوژی تولید سلاح بودند که ما این تکنولوژی را به آن‌ها دادیم».

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت ایران، نیز در نامه‌ای خطاب به محمد الضیف، فرمانده شاخه نظامی گروه حماس در نوار غزه نوشت: «مهمات مورد نیاز شما از دل سنگ هم که باشد به دستتان خواهد رسید».

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، نیز گفته است: «صهیونیست‌ها برای چندمین‌بار ثابت کردند جز زبان گلوله، زبان دیگری متوجه نمی‌شود».

در روزهای گذشته هم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از اعزام شش نماینده مجلس ایران به غزه به ریاست حسن کامران، نماینده اصفهان برای «حمایت معنوی و کمک‌رسانی بشردوستانه» خبر داده بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ضمن نکوهش یاسر عرفات، رییس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطینی و محمود عباس به عنوان افراد «سازشکار» بر سر «آرمان‌های فلسطینی»، از گروه‌های تندرو مسلح فلسطینی نظیر حماس و جهاد اسلامی حمایت مالی، نظامی و رسانه‌ای می‌کنند.

اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در نوار غزه، ۲۱ آذر ۱۳۸۵ از کمک ۲۵۰ میلیون دلاری ایران به تشکیلات خودگردان خبر داده بود.

امروز رسانه‌های دولتی ایران تبلیغات گسترده‌ای را برای برگزاری راهپیمایی روز قدس انجام داده‌اند. سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی ایران، مراجع تقلید و برخی از احزاب سیاسی مردم ایران را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرده‌اند.

برخی از گروه‌ها و احزاب منتقد در جمهوری اسلامی از جمله جبهه مشارکت نیز مردم ایران را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرده‌اند.

محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران، نیز در پیامی تصریح کرده است: «شرکت در مراسم راهپیمایی روز قدس نشانه تعهد، انسان‌دوستی و مسئولیت اسلامی و انسانی همه کسانی است حق را پاس می‌دارند و باطل و بیداد را محکوم می‌کنند».

طی دو هفته درگیری‌های نوار غزه که در روزهای اخیر شدت گرفته است بیش از ۷۵۰ فلسطینی کشته و ۴۶۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و گروه حماس هنوز به نتیجه نرسیده است.

XS
SM
MD
LG