لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۴

ادامه عملیات آواربرداری در ساختمان پلاسکو؛ شمار قربانیان به ۱۵ نفر رسید


عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو احتمالا تا پایان روز چهارشنبه پایان می‌یابد.
عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو احتمالا تا پایان روز چهارشنبه پایان می‌یابد.

گزارش‌های رسیده حاکی است که در ادامه عملیات آواربرداری در محل فروریزی ساختمان پلاسکو در تهران، روز چهارشنبه ششم بهمن پیکر دست‌کم هشت آتش‌نشان دیگر از زیر آوار خارج شد.

به این ترتیب شمار قربانیان حادثه پلاسکو تاکنون به ۱۱ آتش‌نشان و چهار شهروند رسیده است.

پزشکی قانونی تهران نیز اعلام کرده است که تاکنون هویت شش تن از جان‌باختگان شناسایی شده است.

همزمان مسئولان شهرداری تهران گفته‌اند پانزده هزار تُن آوار از محل خارج شده و عملیات آواربرداری احتمالا تا پایان روز چهارشنبه پایان می‌یابد.

ساختمان پلاسکو که محل واحدهای تولیدی و فروش منسوجات بود روز ۲۸ دی ماه دچار آتش‌سوزی شد ولی بعد به دلیل انفجارهای متعدد فرو ریخت.

در همین حال مجتبی عبداللهی، معاون شهردار تهران، گفته است به درخواست خانواده قربانیان و مفقودان، مراسم تشییع پیکر آتش‌نشان‌ها که قرار بود روز پنج‌شنبه برگزار شود به زمانی دیگر موکول شده است.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به شدت از نحوه اطلاع‌رسانی درباره حادثه پلاسکو انتقاد کرده و همچنین خواستار استعفای محمدباقر قالیباف، شهردار تهران شده‌اند.

از سوی دیگر، هیات دولت ایران در نشست روز چهارشنبه خود تصمیماتی درباره شاغلان ساختمان پلاسکو و همچنین تعیین تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه اتخاذ کرده است.

به گفته محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهوری ایران، قرار شده است که ۷۲۰ نفر از افراد شاغل در ساختمان پلاسکو از چهارماه بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

ساختمان ۵۳ ساله پلاسکو محل فعالیت ۶۰۰ واحد تولیدی و تجاری بود که اشتغال شش درصد افراد در عرصه صنعت پوشاک ایران را فراهم کرده بودند. از این تعداد واحد اقتصادی تنها ۱۶۰ واحد یعنی ۲۵ درصد دارای بیمه بودند.

معاون رییس‌جمهوری ایران در ادامه گفته است: همچنین «مقرر شد آنهایی که بیمه داشتند یا بیمه آنها منقطع شده بود، با هماهنگی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق اصناف از حداقل دستمزد ۵۰۰ هزار تومان و مزایای آن استفاده کنند».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی افزود: «حسب دستور رییس جمهوری مبنی بر رسیدگی به وضعیت این حادثه تیم ویژه‌ای از وزرا، اساتید دارای تجربه و سایر صاحب نظران تشکیل و موضوع در حال رسیدگی است که نتیجه به اطلاع مردم رسانده می‌شود».

خبرگزاری خانه ملت اعلام کرده است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران هفته آینده درباره حادثه پلاسکو به مجلس گزارش می‌دهند.

وزیر کشور روز چهارشنبه اعلام کرد «همه شواهد نشان می‌دهد» که علت آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو «اتصال برق» بوده است.

XS
SM
MD
LG