لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۹

امام جمعه اصفهان: انتشار عکس‌های بی‌حجاب، زاینده‌رود را خشک کرد


یوسف طباطبائی‌نژاد، امام جمعه اصفهان
یوسف طباطبائی‌نژاد، امام جمعه اصفهان

امام جمعه اصفهان انتشار «تصاویر بی‌حجاب» زنان را عامل خشک شدن «زاینده‌رود» دانست و گفت که با ادامه این کار، بالادست این رودخانه نیز خشک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، یوسف طباطبائی‌نژاد در مراسم نمازجمعه ۲۰ خرداد اصفهان گفت: «عکس‌هایی به دفتر من رسیده است که زنان در کنار زاینده‌رودِ خشک مثل اروپا عکس گرفته‌اند همین کارها را می‌کنید رودخانه که خشک شد بالا دست آن هم خشک می‌شود».

وی از شبکه‌های اجتماعی که به گفته وی «مردم را به کشف حجاب دعوت می‌کنند» انتقاد کرد و گفت: «به وزارت ارتباطات و مخابرات می‌گویم اگر می‌توانید با سر دسته شبکه‌هایی که موجب بی‌عفتی می‌شوند برخورد کنید اگر این کار را نکنید رسالت خود را انجام نداده‌اید»

امام جمعه اصفهان تصریح کرده که «مخابرات می‌تواند این افراد را پیدا و آنها را خفه کند».

این روحانی محافظه‌کار با انتقاد از نیرو‌های حزب‌الله به خاطر «حساسیت» نشان ندادن به این نوع پدیده‌ها در جامعه گفته که بازداشت نکردن این زنان نوعی «خیانت» است.

آقای طباطبایی‌نژاد همچنین از مردم و نیرو‌های حزب‌الله به خاطر بی‌اعتنایی به مسئله «سگ‌گردانی» در جامعه انتقاد کرده و در عین حال خطاب به این نیرو‌ها گفته که چرا شما «نسبت به راننده زن بدحجاب حساسیت نشان نمی‌دهید؟ اگر می‌ترسید حزب‌ا‌لله نیستید».

وی افزوده است: «گاه در یک مغازه اغذیه‌فروشی یک زن بدحجاب در کنار یک مرد کار می‌کند، باید مجوز این گونه مغازه‌ها را لغو کرد».

این عضو مجلس خبرگان رهبری از ناکار‌آمد بودن «انقلاب فرهنگی» در ایران نیز سخن گفته و افزوده «ما در انقلاب فرهنگی درست عمل نکرده‌ایم، در این چند سال حتی نتوانسته‌ایم دانشگاه را زنانه و مردانه کنیم، این چه انقلاب فرهنگی است که هیچ کار اساسی در آن انجام نشده است».

یوسف طباطبایی‌نژاد از شناخته‌ شده‌ترین روحانیون تندرو در جمهوری اسلامی است که سال‌هاست مواضع و سخنرانی‌های تندی علیه سبک نوین زندگی مردم ایران اتخاذ می‌کند.

وی ۲۷ آبان پارسال نیز گفته بود فعالیت زنان در مغازه‌ها، ادارات و شرکت‌ها باید «ممنوع» شود و تحصیل دختران در رشته‌های صنعت و معدن «برخلاف دستور اسلام» است.

امام جمعه اصفهان سال ۱۳۹۳ نیز گفته بود که «مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌‌ تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد».

همان سال بود که در اصفهان گزارش‌هایی مبنی بر اسید‌پاشی به شش زن منتشر شد که در آن زمان جنجال‌های فراوانی به همراه داشت و عاملان آن نیز تاکنون شناسایی و بازداشت نشده‌اند.

روحانیون تندرو در ایران سال‌هاست نسبت به حضور اجتماعی زنان انتقاد دارند و تلاش می‌کنند فعالیت آنها را به خانه‌داری، همسرداری و فرزندآوری محدود کنند.

یوسف طباطبایی‌نژاد اسفند سال ۱۳۹۳ گفته بود دانشگاه‌های ایران باید سه روز زنانه و سه روز مردانه شود.

وی این پیشنهاد را برای حل مسئله اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها ارائه کرده بود.

XS
SM
MD
LG