لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۳

مشاور احمدی نژاد به اتهام توهين به آیت الله خامنه ای به یکسال زندان محکوم شد


علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد.
علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد.
دادگاه انقلاب اسلامی علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد، را به اتهام توهين به رهبر جمهوری اسلامی ايران به يکسال حبس و پنج سال محروميت از فعاليت در عرصه های مختلف محکوم کرد. آقای جوانفکر اين حکم را رد کرده است.

سايت «مشرق نيوز» که گفته می شود نزديک به نهادهای امنيتی است روز يکشنبه خبر داد، علی اکبر جوانفکر به اتهام توهين به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، از سوی دادگاه انقلاب به يکسال حبس و پنج سال محروميت از عضويت در احزاب، گروه ها، انجمن ها و فعاليت های رسانه ای و مطبوعاتی محکوم شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:10 0:00
لینک مستقیم


آقای جوانفکر که به دليل چاپ ويژه نامه خاتون در روزنامه ايران در ماه های اخير هدف حملات تند اصولگرايان قرار داشته است در يادداشتی در وبلاگ شخصی خود تاييد کرده که اين حکم از سوی دادگاه انقلاب صادر شده ولی گفته است که هنوز به وکيل اش ابلاغ نشده است.

مدير عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، می گويد که در اين حکم، برای اثبات مدعی العموم، صرفا به عبارت کيفرخواست صادره استناد شده و در رد دفاعيات بنده به عبارت «دفاعيات بلاوجه» اکتفا گرديده است.

وی افزوده است: حکم دادگاه انقلاب «فاقد استدلال، استناد و تحليل حقوقی، ادبی، منطقی و قانونی مبنی بر چگونگی حمل کلمات و جملات مندرج در مطلب منتشره در وبلاگ شخصی بنده با عنوان اتهام توهين به مقام معظم رهبری (دام ظله) است.»

به گفته آقای جوانفکر، «در صدور اين حکم، مصالح نظام مورد توجه قرار نگرفته است و ناخرسندی برادران و همسنگران ديروز و امروز تنها نتيجه ای است که از آن حاصل می شود.»

به دنبال کناره گيری حيدر مصلحی از سمت وزير اطلاعات در اردیبهشت ماه سال جاری، که با موافقت رييس جمهوری ايران روبرو شد، رسانه های ايران از دستور آيت الله خامنه ای مبنی بر بازگشت به کار آقای مصلحی خبر دادند. ولی علی اکبر جوانفکر در يادداشتی در وبلاگ خود، خبر ابقای حيدر مصلحی در سمت خود با نظر رهبری را جعلی، دروغ و خلاف واقع خواند.

وی در اين يادداشت نوشته بود: «پس از استعفای وزير اطلاعات و موافقت احمدی نژاد با آن، به نظر می رسد رسانه های دروغ پرداز و اقتدارگرا با جعل خبری منتسب به رهبر مبنی بر مخالفت ايشان با تغيير وزير اطلاعات آن هم در ساعات پايانی شب، در حال طراحی و اجرای سناريوی جديدی عليه دولت برای وانمود سازی عدم ولايت پذيری احمدی نژاد و همچنين قرار دادن رهبر در مقابل خبر دروغ منتشر شده از قول ايشان هستند.»

يادداشت آقای جوانفکر با واکنش مدعی العموم روبرو شد و وی کيفرخواستی عليه مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد ارائه کرد.

مدير عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در يادداشت روز يکشنبه، ۲۵ دی ماه، خود گفته است: «ولايت پذيری و تبعيت بنده از رهبر حکيم انقلاب، اظهر من الشمس است و سوابق امروز و ديروز اينجانب به روشنی مويد آن است.»

وی می گويد که قاضی صادرکننده حکم حبس برای او، به دليل «خروج از بی طرفی در انجام وظايف قانونی، مشمول مجازات انتظامی است.»

علی اکبر جوانفکر پيش از اين نیز از سوی دادگاه کيفری استان تهران به اتهام انتشار مطالب «خلاف موازين اسلامی» به تحمل يک سال حبس و سه سال محروميت از هر گونه فعاليت مطبوعاتی محکوم شده بود.

بر اساس اين حکم، جوانفکر به اتهام انتشار مطالب خلاف موازين اسلامی در ويژه ‌نامه ای با عنوان «خاتون» به شش ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاوير خلاف عفت عمومی در اين ويژه‌ نامه به شش ماه زندان محکوم شده است.

اواخر آذرماه، ماموران امنيتی دادستانی تهران به ساختمان موسسه روزنامه ايران يورش برده و تلاش کردند علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد و مدير عامل ايرنا را بازداشت کنند. ولی با دخالت محمود احمدی نژاد، بازداشت وی به حال تعليق در آمد.

برخورد با اطرافیان و نزدیکان رییس جمهوری اسلامی ایران در حالی رخ می دهد که تنش و درگیری میان هواداران وی با اصولگرایان منتقد دولت در آستانه انتخابات مجلس نهم بالا گرفته است.
XS
SM
MD
LG