لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۶

نامه خاتمی برای «ابراز خشنودی» از موفقیت عمل جراحی خامنه‌ای


رییس جمهوری پیشین ایران می‌گوید که از سوی مجمع روحانیون مبارز نامه‌ای درباره «خشنودی از موفقیت آمیز بودن» عمل جراحی پروستات آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به وی فرستاده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر محمد خاتمی، وی در حاشیه سفر به زادگاه خود اردکان برای سلامتی آیت‌الله علی خامنه‌ای «دعا» کرده و گفته که «از سوی مجمع روحانیون مبارز نامه‌ای نگارش و با امضاء خود به محضر رهبر معظم انقلاب» فرستاده و «در آن از موفقیت عمل جراحی اظهار خوشحالی و آرزوی تندرستی هر چه زود‌تر برای ایشان شده است».

رییس جمهوری پیشین ایران توضیح بیشتری درباره نامه خود نداده است.

رهبر ۷۵ ساله ایران روز ۱۷ شهریور در بیمارستان، بستری و تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفت. رسانه‌های دولتی ایران عمل جراحی وی را «موفقیت آمیز» توصیف کرده‌اند.

به دنبال بستری شدن آیت‌الله خامنه‌ای، بسیاری از مقام‌های فعلی و پیشین با حضور در بیمارستان برای «سلامتی» رهبر ایران دعا کردند. دفتر آقای خامنه‌ای با انتشار ویدئو‌ها و عکس‌های متعدد در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به پوشش وسیع عیادت‌ها از رهبر جمهوری اسلامی پرداخت.

در تصاویر منتشر شده مشخص شده که تنها مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی که از لحاظ فکری به رهبر جمهوری اسلامی ایران نزدیک هستند امکان دیدار با وی را یافته‌اند.

حسن روحانی، اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله احمد جنتی، صادق و علی لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد، آیت‌الله مصباح یزدی، فرماندهان نظامی و انتظامی، شخصیت‌های حوزوی و فرهنگی از جمله عیادت کنندگان از آیت‌الله خامنه‌ای بودند ولی هیچ تصویر یا ویدئویی که نشان دهد شخصیت‌های نزدیک به جناح چپ اسلامی از جمله محمد خاتمی به دیدار وی رفته‌اند منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد که آقای خاتمی با رسانه‌ای کردن فرستادن نامه به رهبر جمهوری اسلامی ایران، از عیادت نکردن خود و همفکرانش از آیت‌الله خامنه‌ای خبر داده است. هنوز مشخص نیست که این تصمیم شخصی وی بوده یا اینکه دفتر رهبر جمهوری اسلامی مانع از عیادت آقای خاتمی و سایر اعضای مجمع روحانیون مبارز شده است.

رابطه آیت‌الله خامنه‌ای با محمد خاتمی پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی به سردی گرایید و به دنبال اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ که با سرکوب شدید تظاهرکنندگان روبرو شد، دیدارهای وی با رهبر ایران نیز قطع شد.

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسفندماه پارسال در گفت‌وگو با نشریه اصولگرای «پنجره» گفت: «خاتمی در این سه سال امکان دیدار با رهبری را نداشته است٬ در صورتی که تا پیش از آن، هر ماه یک بار از این امکان استفاده می‌کرد».

محمد خاتمی از جمله افرادی بود که رسانه‌ها و شخصیت‌های نزدیک به رهبر ایران از وی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان «سران فتنه» نام می‌برند.

پزشکان آیت‌الله خامنه‌ای گفته بودند که وی تا پنج روز باید در بیمارستان بستری و دوران نقاهت خود را سپری کند. هنوز هیچ گزارشی درباره مرخص شدن رهبر ایران منتشر نشده است.

XS
SM
MD
LG