لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

کشته شدن ده سرباز آمریکایی در درگیری های عراق


در خشونت های روز يکشنبه عراق حداقل ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند.
در خشونت های روز يکشنبه عراق حداقل ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند.

تلفات نيروهای امريکايی در عراق ظرف دو روز گذشته به ده نفر رسيد که شش نفر از آنها در روز يکشنبه کشته شدند.


براساس گزارش های رسيده، سه نفر از اين نيروها در جريان انفجار بمب های کنار جاده ای در جنوب بغداد کشته شدند، يک نفر جريان حمله ای در جنوب پايتخت و دونفر نيز از جراحات ناشی از درگيری در استان های دياله و صلاح الدين جان خود را از دست دادند.


از زمان آغاز حمله نظامی آمريکا به عراق در مارس سال ۲۰۰۳ تاکنون سه هزار و ۲۸۰ سرباز آمريکايی در جريان درگيری های اين کشور و انفجارهای مختلف کشته شده اند.


در همين حال، انفجار يک بمب قوی در شهر محموديه موجب کشته شدن دست کم ۱۸ نفر و مجروح شدن ۲۳ نفر ديگر شد. اين شهر در ۳۰ کيلومتری جنوب بغداد واقع است. در اطراف بغداد نيز انفجار بمب موجب کشته شدن چهار نفر شد.


براساس گزارش خبرگزاری ها، در خشونت های روز يکشنبه عراق حداقل ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند که ۱۷ نفر آنها قربانيان اعدام شده در شهر بغداد بودند.


در حوالی کربلا نيز بين شورشيان و نيروهای امنيتی درگيری صورت گرفت. بر اساس برخی گزارشها، در جريان اين درگيری، شورشيان سوار خودروهای خود شده و از صحنه گريختند.


نيروهای امنيتی در همان محل جسد شش چوپان از ۱۸ چوپان ربوده شده را يافتند. نيروهای امنيتی عراق شورشيان وابسته به القاعده را مسئول اين قتل ها دانستند .


ورود هواداران مقتدی صدر به نجف


از سوی ديگر، هزاران نفر از شيعيان عراق روز يکشنبه، هشتم آوريل به دعوت مقتدی صدر روحانی تندرو وارد نجف شدند تا در تظاهرات «ضد آمريکايی» روز دوشنبه شرکت کنند.


مقتدی صدر، آمريکا را مسئول خشونت در عراق دانسته و خواستار خروج نيروهای آمريکايی از اين کشور است.


به گزارش رويترز، مقتدی صدر به هواداران خود گفته است که برای پايان دادن به اشغال بايد بيرون برويد و تظاهرات کنيد.


اين تظاهرات در چهارمين سالگرد ورود نيروهای آمريکايی به بغداد برگزار می شود. در شهر نجف، پليس برای جلوگيری از عمليات انتحاری از ورود ماشين های سواری به داخل شهر ممانعت کرده ولی مردم اين شهر می توانند از خودروهای خود استفاده کنند.


XS
SM
MD
LG