لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۲

احمد مسجد جامعی با یک رای اختلاف رييس شورای شهر تهران شد


احمد مسجدجامعی (نفر اول از راست)، مهدی چمران و هادی ساعی.
احمد مسجدجامعی (نفر اول از راست)، مهدی چمران و هادی ساعی.
شورای شهر تهران روز سه شنبه، ۱۲ شهريور ماه، در نخست جلسه دوره جديد خود احمد مسجدجامعی را به رياست خود انتخاب کرد و به ده سال حاکمیت اصولگرايان بر اين شورا پايان داد.

گزارش خبرگزاری‌های ايران حاکی است که آقای مسجدجامعی با اختلاف يک رای نسبت به مهدی چمران، رييس پيشين اين شورا، به اين مقام انتخاب شد. وی که از وزيران پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت خاتمی بود توانست با ۱۶ رای، رياست دوره چهارم شورای شهر تهران را به عهده گيرد.

شورای شهر تهران ۳۱ عضو دارد که ۱۴ نفر از آنها اصلاح طلب و ۱۳ نفر اصولگرا هستند. چهار نفر باقيمانده قهرمانان پيشين ورزشی هستند. بر اساس گزارشی که خبرگزاری مهر منتشر کرده است، عليرضا دبير و حسن رضازاده به مهدی چمران رای داده‌اند و هادی ساعی و عباس جديدی به احمد مسجدجامعی.

اين گزارش می‌افزايد که رای آقای جديدی تعيين کننده بود و او که تا چند روز قبل رای خود را چمران اعلام کرده بود در روز رای‌گيری به مسجدجامعی رای داد تا به عنوان رييس شورای شهر انتخاب شود.

انتخاب وی به اين سمت با واکنش‌هايی روبرو شده است، از جمله علی مطهری نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته که «به ‌طور حتم حضور مسجدجامعی می‌تواند در بهبود مديريت شهری تهران تاثيرگذار باشد زيرا مسجدجامعی با دولت بسيار هماهنگ‌ بود و اين موضوع بسيار مهم و مثبت است».

شورای شهر تهران قرار است هفته آينده مهمترين موضوع در دستور کار خود يعنی انتخاب شهردار پايتخت را بررسی کند. در حال حاضر محسن هاشمی، مديرعامل پيشين مترو تهران و محمد باقر قاليباف، شهردار تهران، از نامزدهای اصلی تصدی اين پست هستند.

اصلاح طلبان گفته‌اند که از نامزدی محسن هاشمی حمايت می‌کنند ولی اصولگرايان در اين زمينه دچار تفرقه شده‌اند. انتظار می‌رود که بار ديگر رای ورزشکاران عضو شورای شهر تعيين‌کننده باشد.

گزارش خبرگزاری مهر حاکی است که در جلسه امروز شورای شهر تهران، احمد حکيمی‌پور تذکر داده است که «بر اساس قانون بايد برای شهرداری تهران فعلا سرپرست تعيين شود که مسجدجامعی گفت: اين موضوع در دوره‌های قبل هم مطرح بود ولی شهردار سندی را امضا نمی‌کرد و قطعاً همين است.»

وی گفته است: «برخی ديگر از اعضای شورا هم اين موضوع را مطرح کردند و قرار شد جلسه بعدی شورا روز يکشنبه برگزار شده و در اين موارد مشورت کنند».

خبرگزاری ايسنا گزارش داده که روز سه شنبه همچنين اعضای هيات رييسه شورا انتخاب شدند که بر اساس آن، مرتضی طلايی با کسب ۲۲ رای نايب رييس شورا شد. هادی ساعی و الهه راستگو به ترتيب با ۲۱ و ۱۵ رای منشی هيات رييسه شدند.

رضا تقی‌پور، وزير پيشين ارتباطات نيز با ۱۷ رای سخنگوی چهارمين دوره شورای شهر تهران شده است.
XS
SM
MD
LG