لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۹

سخنگوی دولت روحانی: همه اطلاعات «حصر» در اختیار مطهری نیست


مهدی کروبی (راست) همراه با میرحسین موسوی در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸
مهدی کروبی (راست) همراه با میرحسین موسوی در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸

سخنگوی دولت ایران در واکنش به نامه علی مطهری، نماینده تهران، درباره لزوم رفع حصر رهبران اعتراضات انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفت که دولت نسبت به این مسئله «بی‌تفاوت» نیست اما در پاره‌ای از موارد ضروری نمی‌داند که اقداماتش را رسانه‌ای کند.

محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه ۱۶ مهر در پایان جلسه هیات دولت گفت: «آقای مطهری نماینده شجاع، متدین و صریح‌اللهجه‌ای است که بر اساس وظایف قانونی خود مطالبی را بیان می‌کند ولی قطعا همه اطلاعات نیز در اختیار آقای مطهری نیست».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، وی افزود: «دولت در پاره‌ای از موارد ضروری نمی‌داند که اقدامات خود را رسانه‌ای کند».

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، روز ۱۵ مهر در نامه‌ای به حسن روحانی از وی خواسته بود که به عنوان رییس جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی نسبت به رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی که او از آن‌ها به عنوان «سه محصور» نام برده اقدام کند.

آقای مطهری تهدید کرده بود که در صورت «مسامحه» آقای روحانی این موضوع «در قالب سوال» از رییس جمهوری در مجلس پیگیری خواهد شد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما به مسئله حصر بی‌تفاوت نخواهیم بود، افزود: «ما برخود فرض می‌دانیم که تعهدات رییس جمهوری در زمان انتخابات عمل شود».

آقای نوبخت تصریح کرد: «گاهی برخی اخبار برای اقناع احساسات منتشر می‌شود اما ما می‌خواهیم در راستای آرامش جامعه و به شکلی که همه گروه‌ها رضایت داشته باشند اقدام کنیم».

سخنگوی دولت ایران روز ۱۱ اردیبهشت نیز گفته بود دولت همه اخباری را که در مورد حصر است با حساسیت دنبال می‌کند.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، از بهمن‌ سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می‌برند.

پس از روی کارآمدن دولت حسن روحانی، اظهارات متفاوتی درباره نحوه مواجهه وی با موضوع حصر این رهبران مطرح شده است.

حسین مرعشی، عضو حزب کارگزاران سازندگی، ۳۱ شهریور گفته بود که آقای موسوی و کروبی هم این سیاست را تایید می‌کنند که فعلا اولویت کشور این نیست که روحانی بخواهد وارد شود و مسئله حصر را تمام کند.

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، اول مهر گفته بود: «ظاهرا حصر و حبس‌های غیر قانونی اولویت دوستان دولتی نیست».

وی تاکید کرده بود که تغییر دولت تاکنون تاثیر اساسی در وضعیت حصر آقای کروبی ایجاد نکرده و تغییرات اندک، مانند همکاری در روند درمان، محصول تغییر فضای کشور است.

روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران، در شماره روز چهارشنبه خود نامه آقای مطهری به حسن روحانی را «مشحون از ادعاهای بی‌اساس و‌ گاه مضحکی» خواند که به گفته این روزنامه، «فاقد هرگونه ارزش» تعمق و پاسخگویی اساسی است.

آقای مطهری پیش از این نیز بار‌ها خواستار رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی شده است.

XS
SM
MD
LG