لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۰

سایت کلمه: نازک افشار در زندان اوین مرتبا بیهوش می‌شود


به نوشته سایت کلمه، نازک افشار از سه هفته پیش «بلاتکلیف» است.
به نوشته سایت کلمه، نازک افشار از سه هفته پیش «بلاتکلیف» است.

سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، خبر داده که وضعیت جسمی نازک افشار، کارمند سابق بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران، در بند زنان زندان اوین «وخیم است» و «بیهوشی‌های مداوم و حالت اغما»، هم‌بندیان این زندانی سیاسی و خانواده‌ او را نگران کرده است.

به گفته این سایت، خانم افشار «مرتب بیهوش می‌شود و بدن وی بر اثر زمین خوردن‌های پیاپی کبود شده است».

پیش از این نیز عباس بختیاری مدیر مرکز فرهنگی پویا در پاریس، در مصاحبه با رادیو فردا خبر داده بود که خانم افشار هنگام انتقال به زندان اوین «جلوی در زندان بیهوش» شده است.

به نوشته سایت کلمه، نازک افشار از سه هفته پیش «بلاتکلیف» است و ابوالقاسم صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، با وجود تعیین وثیقه، «در آزادی وی سنگ‌اندازی می‌کند».

این سایت روز ۲۸ اسفند پارسال خبر داده بود که آقای صلواتی دستور آزادی خانم افشار را با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر کرده اما به دلیل «تاخیر امور اداری» آزاد نشده و به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

نازک افشار هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شده است.

بر اساس گزارش‌ها، وی به دلیل بیماری مادرش که پزشکان از او «قطع امید کرده‌اند» به ایران سفر کرده بود.

مادر خانم افشار پارسال قصد سفر به فرانسه را داشت اما پاسپورتش ضبط و ممنوع‌الخروج شد.

نازک افشار که دارای تابعیت دوگانه ایرانی- فرانسوی است، پیشتر هم در تابستان سال ۸۸ بازداشت و پس از چند روز با تلاش دولت فرانسه آزاد شده بود.

وی در یکی دادگاه‌های دسته جمعی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸، برای ساعتی در صحنه دادگاه حاضر شد، اما نه تنها در مورد او کیفرخواستی قرائت نشد، که پس از آن هم حکمی در مورد او صادر نشد.

XS
SM
MD
LG