لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۶

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


اغلب روزنامه های روز سه شنبه ايران خبر پخش اعترافات هاله اسفندياری و کيان تاجبخش از تلويزيون دولتی در روزهای آتی را مورد توجه قرار داده اند.
اغلب روزنامه های روز سه شنبه ايران خبر پخش اعترافات هاله اسفندياری و کيان تاجبخش از تلويزيون دولتی در روزهای آتی را مورد توجه قرار داده اند.

اغلب روزنامه های روز سه شنبه ايران خبر پخش اعترافات هاله اسفندياری و کيان تاجبخش از تلويزيون دولتی در روزهای آتی را مورد توجه قرار داده اند.


روزنامه اعتماد، در همين خصوص از اطلاعيه وزارت اطلاعات مبنی بر پخش مجموعه اعترافات هاله اسفندياری و کيان تاجبخش از شبکه اول صدا و سيما خبر داده است.


اين روزنامه، با اشاره به اينکه هاله اسفندياری و کيان تاجبخش دو تن از چهار تبعه آمريکايی- ايرانی تبار هستند که از چند ماه قبل از سوی نهادهای امنيتی ايران بازداشت شده اند، نوشته است:«اعلام دستگيری چهار شهروند ايرانی- آمريکايی در مقطعی اعلام شد که تهران و واشنگتن قصد داشتند بعد از ۲۸ سال قطع روابط ديپلماتيک برای اولين بار با يکديگر با محوريت موضوع امنيت عراق پشت ميز مذاکره بنشينند ولی تنش فيمابين افزايش يافت، به طوری که تهران همزمان با رويدادهای اخير از صدور ويزا برای چندين آمريکايی امتناع کرد، و وزارت خارجه آمريکا نيز به شهروندانش هشدار داد به ايران سفر نکنند.»


اعتماد در عين حال نوشته که«مذاکرات ايران و آمريکا برگزار شد بدون آنکه دو طرف درباره اين بازداشت ها صحبتی کنند.»


روزنامه کيهان، که بر روال معمول در دوره دستگيری منتقدان، اخباری در محکوميت آنان انتشار می دهد، از پخش اعترافات اين دو نفر که از سه ماه قبل در بازداشت به سر می برند، استقبال کرده است.


اين روزنامه با ياد آوری مطالب منتشر شده در کيهان پس از بازداشت هاله اسفندياری و کيان تاجبخش، آنان را به «جاسوسی» متهم کرده است .


به دنبال اظهارات اخير محمد جواد لاريجانی، يکی از معاونان وزارت خارجه در زمان وزارت علی اکبر ولايتی، مبنی بر اينکه به دليل اختلاف با آقای ولايتی، وزير وقت از سمت خود کناره گيری کرده است، روزنامه جمهوری اسلامی از قول ولايتی علت برکناری محمد جواد لاريجانی را «عدم صلاحيت» وی عنوان کرده است.


اين روزنامه با انتشار مصاحبه اختصاصی با وزير خارجه اسبق ايران، به نقل از علی اکبر ولايتی نوشته است: «دليل جدا شدن محمد جواد لاريجانی از وزارت امور خارجه اين بود که در زمان تصدی آقای ری شهری در وزارت اطلاعات ادامه کار ايشان از سوی آن وزارت به مصلحت دانسته نشد و از ما می خواستند که به فعاليت ايشان خاتمه دهيم.»


محمد جواد لاريجانی از چهرهای شناخته شده جناح حاکم در ايران به شمار می رود .


روزنامه تهران امروز، از دستگيری ۲۰ ايرانی متواری از زندان بدره عراق خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، سخنگوی سفارت ايران در عراق با اشاره به فرار روز شنبه ۲۵ تن از زندانيان ايرانی زندان بدره عراق گفته است:« هم اکنون ۲۰ تن از زندانيان دستگير شدند اما ۵ نفر از آنان کماکان متواری هستند.»


اين در حالی است که روزنامه دولتی ايران روز گذشته از آزادی اين افراد از زندان بدره عراق خبر داده بود.


روزنامه همشهری، اظهارات وزير رفاه و تامين اجتماعی در خصوص آمار فقرا در ايران را منعکس کرده و از قول وی نوشته است:«شناسايی اقشار آسيب پذير امکان ندارد.»


به نوشته اين روزنامه، عبدالرضا مصری در عين حال گفته است که «وزارت رفاه از اعتبار و پول کافی برای حمايت از تمامی افراد نيازمند برخوردار است، و تنها مشکل اين وزارتخانه در ارائه اين کمک ها آن است که اقشار آسيب پذير قابل شناسائی نيستند.»


همشهری، به نقل از آمارهای رسمی ایران خبر داده که به تعداد«اقشار آسيب پذير»کشور که تا پايان سال ۱۳۸۵ نزديک به ۹ ميليون نفر بود، در سال ۸۶ نيز سه ميليون نفر افزوده شده و تا پايان امسال جمعيت فقر ايران به ۱۲ ميليون نفر مي رسد .


به دنبال بحران در ناوگان هوایی کشور و بروز تاخير در پرواز اغلب هواپيماهای مسافربری روزنامه سرمايه، از تعطيلی دو شرکت هواپيمايی خبر داده است.


اين روزنامه از قول حسين خانلری، رييس سازمان هواپيمايی و معاون وزير راه نوشته که «از فعاليت اين دو شرکت به دليل تاخير مکرر در پروازها جلوگيری شده است.»


سرمايه در عين حال نوشته که رییس هواپيمائی کشوری از اعلام نام اين دو شرکت امتناع کرده و گفته است: «بردن آبروی اين شرکت ها جايز نيست.»


روزنامه خراسان، از وجود ۱۶ هزار کودک خيابانی در شهر اراک خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه با وجود ۱۶ هزار کودک خيابانی در اراک، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی این استان نوشته است: «يک مورد کودک خيابانی هم در استان مرکزی نداريم.»


XS
SM
MD
LG