لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۸

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


به نوشته روزنامه ایران ، ارگان رسمی دولت ، آخرين تحقيقات دانشگاه هاى علوم پزشكى حاكى از كاهش سن سكته قلبى از ۴۰ به ۲۰ سال است.



ایران به نقل از دكتر ايرج خسرونيا نوشته است: «در گذشته سكته قلبى بيشتر در سنين ۴۰ تا ۷۰ سال شايع بود اما اكنون اين آمار به ۲۰ تا ۶۰ سال كاهش يافته است.»



روزنامه اعتماد عنوان اصلی خود را به سهمیه بندی گازوئیل اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه « آن گونه که تعدادي از نمايندگان مجلس خبر مي دهند گازوئيل به زودي کارتي و در صورتي که شرايط مهيا باشد سهميه بندي خواهد شد».



اعتماد از قول کمال دانشيار ، ر ی يس کميسيون انرژي مجلس سهمیه بندی گازوئیل را تائید کرده وبه نقل از محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شورای اسلامی نیز نوشته است که با توجه به آثار سهمیه بندی بنزین بهتر است که گازوئیل نیز سهمیه بندی شود.



روزنامه اعتماد ملی در گزارشی از گرانی مسکن در فصل نقل و انتقالات تابستانی خبر داده و و نوشته افرادي كه در موعد تمديد قرارداد منزلشان به دنبال سرپناهي مناسب مي‌گردند، با قيمت‌هاي سر به فلك كشيده و غيرمنطقي مواجهند.



به نوشته این روزنامه، اگر اصلي‌ ترين دليل گراني مسكن به قول مسوولا‌ن دولت ورود سرمايه‌ هاي سرگردان در اين بازار باشد، يا اگر به قول وزير مسكن و شهرسازي به عواملي چون كمبود سيمان، فولا‌د و عوارض شهرداري ربط داشته باشد، يا حتي نظر كارشناسان اقتصادي در خصوص نقش وام‌ ها و بهره‌ هاي اعطايي بانك ‌هاي خصوصي را در اين امر دخيل بدانيم ، بازهم هيچ كدام نمي‌ تواند باري از دوش آنهايي بردارد كه در اين فصل و با توجه به تعطيلي مدارس و افزايش نقل و انتقال مجبور به تمديد قراردادشان هستند .



روزنامه خراسان از اقدام « غير قانوني سازمان تأمين اجتماعي » در تعيين سقف پذيرش بيمه شدگان براي پزشكان خبر داده است.



به نوشته این روزنامه، يك نماينده مجلس گفته است که گزارش ها و شواهد امر نشان مي ده ند، بيمه تأمين اجتماعي ، براي پزشكان عمومي و متخصص در پذيرش بيمار سقف تعيين كرده است، به همين دليل پزشكان براي پذيرش بيماران با دفترچه تأمين اجتماعي با محدوديت روبه رو هستند و ناچارند بسياري از بيماران را به صورت آزاد پذيرش كنند.



به گفته آقای شهریاری عضو کمیسیون بهداشت مجلس ، وی نامه تعيين سقف پذيرش بيمار را با دفترچه بيمه تأمين اجتماعي ، « به شخصه » ديده است.



روزنامه جمهوری اسلامی نوشته که انتقاد مشاوران رسانه ای محمود احمدی نژاد ، پس از مطبوعات منتقد ، متوجه صدا و سیما و خبرگزاری رسمی ایرنا؛ رسانه های تحت اختیار دولت نیز رسیده است.



به نوشته این روزنامه، مشاور رسانه ای ر ی یس جمهوری گفته است: «فعاليت هاي عمراني دولت نهم در رسانه ملي انعكاس خوبي نداشته است .»



مهدی کلهر پیشنهاد کرده تا دولت تمام مسير سفرهاي استاني احمدی نژاد و هيات دولت را رصد كرده و در قالب برنامه اي 30 دقيقه اي در اختيار صدا و سيما قرار دهد.



روزنامه کیهان خبرهای اعدام ها در شهرهای مشهد و تهران را منعکس کرده است.



به نوشته این روزنامه روز چهارشنبه 7 تن تحت عنوان اراذل و اوباش در مشهد اعدام شدند. این روزنامه از اعدام دو نفر نیز طی روز گذشته در محوطه زندان زاهدان خبر داده و در خصوص اتهام آنان نوشته که این اعدام ها «در راستاي اجراي حدود الهي، خصوصاً حد محاربه و افساد في الارض» است.



کیهان در خبری دیگر نوشته که بامداد امروز پنج شنبه نیز مجيد كاووسي و حسين كاووسي به اتهام ترور حسن مقدس معاون دادستان تهران در در خيابان احمد قصير مقابل دادسراي ارشاد به دار آويخته خواهند شد.


XS
SM
MD
LG