لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۸

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داد که دولت قصد دارد در راستای كاهش تعداد شوراهای عالی كشور، شورای پول و اعتبار را نیز حذف كند.
روزنامه جمهوری اسلامی خبر داد که دولت قصد دارد در راستای كاهش تعداد شوراهای عالی كشور، شورای پول و اعتبار را نیز حذف كند.

روزنامه جمهوری اسلامی خبر داد که دولت قصد دارد در راستای كاهش تعداد شوراهای عالی كشور، شورای پول و اعتبار را نیز حذف كند.


به نوشته این روزنامه تصميم ادغام شوراها در جلسه ای به رياست معاون اول ریيس جمهوری و ۴ نفر به انتخاب آقای احمدی نژاد اجرايی شود و شورای پول و اعتبار نیز یکی از ۳۸ شورای است که احتمالا حذف می شود.


اجرای طرح امنيت اخلاقی در بيمارستان ها


روزنامه اعتماد از اجرای طرح امنيت اخلاقی در بيمارستان ها خبر داده و نوشته اداره اماکن نيروی انتظامی طرح ارتقای امنيت اخلاقی و اجتماعی را در بيمارستان ها به اجرا گذاشته است.


به نوشته اعتماد«مامورانی از اداره اماکن در بيمارستان هاي خصوصی و حتي اتاق هاي تخصصی وارد شده اند و به پرسنل گفته اند حين کار بايد حجاب کامل را رعايت کنند و لباس های مناسب بپوشند و از آرايش صورت خودداری کنند.»


محاکمه مدیران


روزنامه کیهان از محاکمه مدیران یکی از شرکت های وابسته به وزارت دفاع جمهوری اسلامی در مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه،شعبه ۶۹ دادگاه تجديد نظر مستقر در مجتمع قضايی ويژه امور اقتصادی، متهمان پرونده شركت «ايز ايران» وابسته به صنايع دفاع را به رد مال، جزای نقدی و حبس تعزيری محكوم كرد.


این روزنامه جزییات بیشتری در خصوص اتهام مدیران این شرکت دولتی را ذکر نکرده است.


کیهان در خبر دیگری از دستگیری یک یهودی و ۸ تن دیگر در تهران به اتهام خرید و فروش جک های یک میلیون دلاری خبر داده است ولی اسم این یهودی دستگیر شده را ذکر نکرده است.


مالاریا در جنوب شرق کشور


روزنامه رسالت از افزايش ۲۵ درصدى بيمارى مالاريا درمناطق سيل زده جنوب شرق کشور خبر داده است.


به نوشته این روزنامه،حسينعلى شهريارى عضوکميسيون بهداشت ودرمان کشوربا اعلام نبود آب آشاميدنى سالم در51 درصد روستاهاى مناطق سيل زده نسبت به افزايش25 درصدى بيمارى مالاريا دراين مناطق هشدارداد.


به گفته آقای شهریاری حسينعلى شهريارى ۵۱ درصد روستاهاى اين منطقه که دچارسيل ناشى از توفان گونو شدهاند اکنون به آب آشاميدنى سالم دسترسى ندارند واين امرسلامت بيش از 300هزارنفرازساکنان اين مناطق را به خطرانداخته است.


رسالت نوشته که تاکنون ۲۵۰۰ نفر از مردم سیل زده این مناطق به مالاریا مبتلا شده اند.


برگزاری دادگاه دوم کيوان انصاری


روزنامه شرق از برگزاری دادگاه دوم کيوان انصاری دبير اسبق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميرکبير خبر داده و نوشته این دادگاه روز چهارشنبه ۱۰ مرداد در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه عمومی تهران برگزار مي شود.


به نوشته این روزنامه نعمت احمدی وکيل مدافع انصاری گفته که آقای انصاری پيش از اين از سوی شعبه ۶ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و توهين به مقامات به ۴ سال و نيم حبس تعزيری محکوم شده و دادگاه دوم برخی دیگر از اتهامات این فعال دانشجویی را بررسی می کند.


شرق از قول وکیل کیوان انصاری نوشته که وی ماه ها پس از بازداشت همچنان در زندان به سر می برد.


« احتكار ۲۰۰ هزار واحد مسكونی در شهرتهران»


روزنامه همشهری، در گزارشی با عنوان« احتكار ۲۰۰ هزار واحد مسكونی در شهرتهران» از قول ریيس كانون كاردانهای فنی ساختمان نوشته« مشكل مسكن در تهران متمايز از ساير شهرها، ساختمان های احتكارشده ای است كه به رغم اعلام اوليه از سوی كارشناسان، انكار برخی مسئولين را در پی داشت ولي به تدريج آنها نيز به وجود اين پديده اعتراف كردند.»


مهدي مؤذن مالکان و سرمایه گذاران بخش مسکن را «عدهای محتكر و تاثير گذار در بازار مسكن» خوانده و گفته« حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسكوني خالي در تهران وجود دارد و چنانچه شرايطي فراهم گردد كه افراد ناگزير به عرضه شوند، در ايجاد تعادل ميان عرضه و تقاضا و تعديل قيمت مسكن نقش بسزايي خواهد داشت.»


تحریم های جدید


روزنامه اعتماد هشدار محمدجواد لاريجانی به مقامات کشور در مورد اعمال تحریم های جدید بر علیه ایران را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه، معاون سابق وزارت خارجه گفته اين يک خوش خيالی است که مقامات جمهوری اسلامی فکر کنند که قطعنامه بعدی ديگری صادر نمي شود.


اعتماد به نقل از جواد لاریجانی در مورد تاثیر مذاکره با امریکا بر پرونده هسته ای نیز نوشته«اگر در مذاکرات موفق شويم به تدريج کشورهايی که با ما مناقشه دارند، مخالفت آنها را کاهش می دهيم و ممکن است روزی برسد که کل مشکل حل شود.»




XS
SM
MD
LG