لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۸

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی از بررسی حذف صفر از واحد پولی کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مديرکل ريالی و نشر بانک مرکزی با اعلام اينکه حذف صفر از واحد پولی کشور در بانک مرکزی در دست بررسی است گفته است:«کشور نياز به انتشار اسکناس درشت تر دارد.»


روزنامه جمهوری اسلامی، از قول محمد قدس الهی نوشته است:« برای کاهش حجم برگ اسکناس در کشور يا بايد اسکناس درشت تر چاپ کرد و يا اصلاح پول را انجام داد که البته مسئله حذف صفر از واحد پول کشور در بانک مرکزی در دست مطالعه و بررسی است که اين امر نياز به قانون نيز دارد.»


روزنامه ايران، اظهارات روز دوشنبه فرمانده جديد سپاه پاسداران را منعکس کرده است. اين روزنامه به نقل از محمد علی جعفری نوشته است:« سپاه را بايد به عنوان يک نيروی احتياط در اختيار فرماندهی کل قوا محسوب کرد که در مواقع لزوم در حوزه های مختلف از جمله دفاع، امنيت و فرهنگ کشور اقدام خواهد کرد.»



فرمانده کل سپاه پاسداران «نبرد نامتقارن» را يکی از تاکتيک های سپاه در صورت بروز جنگ احتمالی برشمرده و گفته است: با توجه به توانمندی تکنولوژيکی و الکترونيک دشمنان، بهترين راه مقابله با آنان نبرد نامتقارن است.
روزنامه ایران

به نوشته اين روزنامه، فرمانده کل سپاه پاسداران «نبرد نامتقارن» را يکی از تاکتيک های سپاه در صورت بروز جنگ احتمالی برشمرده و گفته است: با توجه به توانمندی تکنولوژيکی و الکترونيک دشمنان، بهترين راه مقابله با آنان نبرد نامتقارن است.


آقای جعفری از جنگ سال گذشته ميان حزب الله لبنان و اسراییل به عنوان نمونه جنگ احتمالی ايران با ساير کشورها نامبرده است .


روزنامه همشهری از قول معاون رییس جمهوری اسلامی از تشکيل دادگاه ويژه جوانان خبر داده است.


حاج علی اکبری، معاون محمود احمدی نژاد و رییس سازمان ملی جوانان به اين روزنامه گفته است: «تشکيل دادگاه ويژه جوانان در دست اقدام است و خودم پشت سرش ايستاده ام که قانون مجازات اسلامی با نگاه جوانانه بازنگری شود و يک گروه تخصصی داريم برايش آماده می کنيم.»


وی در عين حال خبر داده که «در این دادگاه های ويژه، جوانان تا ۲۵ سال محاکمه و در کانون های اصلاح و تربيت دوران حبس خود را می گذرانند . »


روزنامه کيهان، در يادداشتی با عنوان«توبه گرگ» بار ديگر به بهانه بيانيه اخير شورای همکاری خليج فارس در خصوص حل مسالمت آميز مساله جزاير سه گانه، ادعای حاکميت ايران بر بحرين را تکرار کرده است.


اين روزنامه با اشاره به بازتاب ادعای قبلی نماينده ولی فقيه در کيهان که بحرين را يکی از استان های ايران خوانده بود، نوشته است:«اگر حاکمان کنونی بحرين در ادعای خود صادق هستند که مردم بحرين در پی الحاق اين استان به ايران نيستند، چرا به همين منظور دست به رفراندوم نمی زنند.»


روزنامه اعتماد، از کاهش حساب ذخيره ارزی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، ظاهرا حساب موجودی دلارهای نفتی از دست دولتی ها هم خارج شده است، به طوری که ظرف کمتر از دو روز دو آمار متناقض با تفاوت سه ميليارد دلاری از سوی کارشناسان نهاد مرجع پولی و بانکی کشور ارائه شده است.


اعتماد نوشته است: در حالی که معاون ارزی بانک مرکزی، موجودی حساب ذخيره ارزی را ۶.۳ ميليارد دلار اعلام کرده، يکی از خبرگزاری های وابسته به دولت اين رقم را نه ميليارد دلار اعلام کرده است .


روزنامه تهران امروز در گزارشی با عنوان «آلودگی بندرعباس فراموش شد» نوشته است: پس از آلودگی ۸۰ هکتار از سواحل غرب بندرعباس با تخليه ۱۰۰ تن مازوت نيروگاه اين استان، مقامات کشور رفع آن آلودگی را از ياد برده اند.


به نوشته اين روزنامه، با گذشت بيش از يک ماه و نيم از اين حادثه، به نظر می رسد اين فاجعه نيز نظير ماجرای تالاب عينک در گيلان و تالاب بختگان و ديگر موارد،همچون هميشه مشمول بخشش و سعه صدر مسوولان محيط زيست نسبت به ديگر نهادهای مخرب محيط زيست شود.


XS
SM
MD
LG