لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۷

بررسی روزنامه های صبح يکشنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد، از دستگيری دو مظنون به ترور روحانی شيعه در خاش خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور در خصوص ترور مهدی توکلی، روحانی شيعه، در شهرستان خاش نوشته است: «عوامل امنيتی و انتظامی کشور، تحقيقات را برای دستگيری عوامل اين ترور در خاش آغاز کرده و تاکنون در اين ارتباط دو مظنون را دستگير کرده اند.»


موسی پور همچنين گفته که «ضاربان در لباس نيروهای نظامی اين روحانی شيعه را با شليک گلوله ترور کرده و از محل گريخته بودند.»


  • کيهان با پيشبينی صدور قطعنامه سوم شورای امنيت سازمان ملل عليه ايران، آن را نيز «بخشی از جنگ روانی عليه جمهوری اسلامی» معرفی کرده است.


روزنامه کيهان در سرمقاله روز یکشنبه خود اخبار انتشار يافته طی روزهای اخير در خصوص «احتمال حمله به ايران» را رد کرده و آن را «لاف گزاف»نام داده است.

اين روزنامه با نقل گوشه هایی از اخبار رسانه های بين المللی در اين خصوص، انتشار چنين اخباری را «جنگ روانی و تبليغاتی» دانسته است.


کيهان با پيشبينی صدور قطعنامه سوم شورای امنيت سازمان ملل عليه ايران، آن را نيز «بخشی از جنگ روانی عليه جمهوری اسلامی» معرفی کرده است.



روزنامه کيهان همچنين در صفحه دوم خود «تقاضای ليبی از مقامات جمهوری اسلامی برای ادامه چالش در پرونده هسته ای» را منعکس کرده است.


روزنامه جمهوری اسلامی بار ديگر با انتشار خبری در ستون جهت اطلاع خود دراويش شهرستان کرج را متهم کرده که «به مقدسات اسلامی توهين کرده اند.»


اين روزنامه که طی هفته های اخير اخباری ديگری از درگيری بسيجيان کرج با دارويش اين شهر را منعکس کرده بود، اين بار خبر داده که «روز جمعه گروهی از بسيجيان با سردادن شعارهایی به رهبری يک روحانی جوان در مقابل حسينيه دراويش اين شهر تجمع کرده اند.»


روزنامه جمهوری اسلامی در عين حال نوشته که «نيروهای بسيجی با امضای طوماری خواستار محاکمه رهبران دراويش کرج شده اند.»


اين روزنامه برای اولين بار از دراويش با نام «گروهک» نام برده است .


روزنامه اعتماد خبر داده که «وزارت کشور سازمان ادوار تحکيم را در معرض انحلال قرار داده است.»


به نوشته اين روزنامه، «نخستين گزينه کميسيون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور برای لغو پروانه فعاليت مشخص شده که از سازمان ادوار تحکيم به عنوان اين گزينه» نام برده می شود.


اعتماد نوشته که «پس از سخنان اخير عليرضا افشار، معاون سياسی - امنيتی وزارت کشور مبنی بر لزوم برخورد با تعدادی از گروه ها و احزاب، اين احتمال قوت گرفته است . »


اعتماد همچنين در خبری ديگر نوشته که «مقام قضايی به مسوولان مجله شهروند امروز هشدارداده است در صورتی که مدير مسوول اين نشريه معرفی نشود، شهروند امروز در روزهای آتی توقيف خواهد شد.»


اغلب اعضای تحريريه اين مجله از نويسندگان روزنامه توقيف شده هم ميهن هستند .


روزنامه همبستگی از تجمع اعتراض آميز دانشجويی در خيابان طالقانی تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، «جـمـعـی از دانـشـجـویـان خـوابـگـاهـی دانـشـگـاه تـهـران روز شنبه در اعـتـراض بـه آنـچـه که وضعيت نامناسب سرويس های رفت و آمد عـنـوان مـی کـنـنـد، در تـقـاطع خيابان های طالقانی و قدس تجمع کردند.»


همبستگی نوشته که «دانشجويان در نزديکی در شرقی دانشگاه تهران با نشستن بر سطح چهارراه ایــن خـیــابــان را مـســدود کردند.»



  • «اگر شرايط اصلاح نشود، چهار سال ديگر يعنی در سال ۱۳۹۰ بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ نفر و در سال ۱۴۰۰بالغ بر ۱۴هزار و۵۰۰ دکتر داروساز بيکار و فاقد داروخانه خواهيم داشت.»
روزنامه همشهری

روزنامه همشهری از گسترش بيکاری در ميان فارغ التحصيلان داروسازی خبر داده و نوشته است: «پزشکان داروسازی که پنج سال از زمان فارغ التحصيلی آنها می گذرد، همچنان گرفتار بيکاری پنهان اند.»


همشهری همچنين خبر داده که «اگر شرايط اصلاح نشود، چهار سال ديگر يعنی در سال ۱۳۹۰ بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ نفر و در سال ۱۴۰۰بالغ بر ۱۴هزار و۵۰۰ دکتر داروساز بيکار و فاقد داروخانه خواهيم داشت.»


روزنامه دولتی ايران از برخورد مرگبار اتوبوس و کاميون در محور هراز خبر داده و نوشته که اين تصادف ۳۸ کشته و زخمی بر جا گذاشته است.


به نوشته اين روزنامه، «برخورد اتوبوس مسافربری با کاميون حامل بار در محور هراز به مرگ ۱۷ تن و زخمی شدن ۲۱ تن انجاميد. اين حادثه که حدود ساعت ۵ و ۲۰ دقيقه بامداد روز شنبه در مسير رودهن - آبعلی در محل سه راهی آبعلی رخ داد اتوبوس مسافربری که از گرگان عازم تهران بود با کاميون حامل بار که از تهران به سمت مازندران در حرکت بود به شدت برخورد کرد که منجر به مرگ دست کم ۱۷ تن و زخمی شدن ۲۱ نفر ديگر شده است.»


XS
SM
MD
LG