لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

شکست پرسپولیس در انزلی؛ ناکامی گران‌ترین مقابل ارزان‌ترین


قرارداد علی دایی در تیم پرسپولیس، دو میلیارد و یکصد میلیون تومان است.
قرارداد علی دایی در تیم پرسپولیس، دو میلیارد و یکصد میلیون تومان است.

آخرین دیدار هفته چهارم لیگ بر‌تر فوتبال ایران در بندرانزلی بین تیم‌های پرسپولیس و ملوان برگزار شد و با نتیجه ۲ بر یک به سود ملوان به پایان رسید. پرسپولیس با این شکست به رده یازدهم جدول سقوط کرد.

گزارشگر پخش زنده صدا و سیمای ایران با اشاره به مبلغ قرارداد علی دایی که طبق اعلام سازمان لیگ، گران‌ترین قرارداد لیگ امسال است، گفت او مقابل ارزان‌ترین سرمربی لیگ یعنی نصرت ایراندوست شکست خورد. قرارداد دایی دو میلیارد و یکصد میلیون تومان است و رقم قرارداد ایراندوست ۱۵۰ میلیون تومان.

در هفتمین دقیقه بازی دو تیم، ضربه کاشته ملوانی‌ها در داخل محوطه جریمه به مهرداد اولادی رسید و او که سابقه حضور در دو تیم پرسپولیس و استقلال را دارد، دروازه‌ تیم سابق خود را را باز کرد. این اولین گل ملوان در لیگ چهاردهم بود.

در دقیقه ۱۷ ضربه کاشته ارسالی در محوطه جریمه را مدافع ملوان با دست زد تا یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام شود. رضا نوروزی توپ را به تور رساند تا بازی مساوی شود. علی دایی در دقیقه ۳۰ مهرداد کفشگری را به دلیل مصدومیت از زمین خارج کرد و رضا حقیقی را به میدان فرستاد.

یک دقیقه بعد، داور به بازیکنان استراحت داد تا آب بنوشند. این وقفه در بازی بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ در مسابقات فوتبال اجرا می‌شود.

محسن یوسفی در دقیقه ۴۴ در داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد که او هم با شوتی دقیق گل دوم ملوان را به ثمر رساند.

نیمه دوم هم با حملات ملوان آغاز شد و در دقیقه ۴۸ نیلسون یکبار دیگر دروازه پرسپولیس را نجات داد. او ضربه خطرناک مهرداد اولادی را مهار کرد.

ملوان در موقعیت ضد حمله می‌توانست گل سوم را بزند اما ضربه جلال رافخایی را حسین ماهینی از روی خط دروازه برگشت داد. در دقیقه ۸۷ خانزاده موقعیتی طلایی را از دو قدمی توپ را به تیر دروازه ملوان زد تا سرانجام این بازی با برتری ملوان به پایان برسد.

در ترکیب پرسپولیس نیلسون، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، حسین ماهینی، محمدرضا خانزاده، احمد نوراللهی (دقیقه ۴۶ محمد نوری)، مهرداد کفشگری (دقیقه ۳۰ رضا حقیقی)، میثم حسینی، مهدی طارمی (دقیقه ۶۱ محمد عبادس‌زاده)، امید عالیشاه و رضا نوروزی به میدان رفتند.

برای ملوان هم ایمان صادقی، علیرضا رمضانی (محمد دارابی)، نیما دلاوری، احمد آهی، حسن جعفری، مازیار زارع، سعید یوسف‌زاده، محسن یوسفی، محمدهادی یعقوبی (عزیز معبودی)، مهرداد اولادی و جلال رافخایی (محمد حسین کنعانی) بازی کردند.

بعد از باخت پرسپولیس و همچنین در جریان مسابقه، هواداران ملوان و برخی طرفداران پرسپولیس علیه علی دایی شعار می‌دادند و علی کریمی را تشویق می‌کردند.

این ماجرا در اهواز و بازی پرسپولیس مقابل فولاد نیز اتفاق افتاد. جالب اینکه هنگام روی کار آمدن رویانیان و سرمربیگری حمید استیلی هرگاه پرسپولیس نتیجه نمی‌گرفت، هواداران به تشویق علی دایی می‌پرداختند و نام او نماد اعتراض روی سکو‌ها شده بود. اما در فصل چهاردهم لیگ بر‌تر، خود دایی است که هدف اعتراض قرار می‌گیرد.

نصرت ایراندوست پس از پیروزی تیمش در نشست خبری گفت: مازیار زارع فوق‌العاده بود و همه بازیکنان ملوان حتی تعویضی‌ها فوق‌العاده کار کردند. زارع با وجود مصدومیت گفت بمیرم هم باید مقابل پرسپولیس بازی کنم. در دقیقه ۶۰ گفت من را تعویض کن اما بعد از ۱۰ دقیقه گفت بازی می‌کنم و رهبری خط دفاع تیم را در دقایق آخر به عهده گرفت.

علی دایی هم در نشست خبری گفت: مستحق باخت نبودیم و باید حداقل مساوی می‌شد. متاسفانه بچه‌های من بازی را آسان گرفته بودند. در نیمه دوم به خودشان آمدند اما هر کاری کردیم به گل برسیم نشد.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: باید نقاط ضعف‌مان را مرمت کنیم. نه هواداران صبر زیادی دارند که بخواهیم این‌ جوری امتیاز از دست بدهیم و نه خود ما. چیزهایی که گفتیم در زمین اجرا نشد. باید غرور را کنار بگذاریم و بیشتر تلاش بکنیم. دغاغله هم مصدوم است و چون نیست شرایط برایم سخت شده. مصدومان ما برسند شرایط خوب می‌شود.

XS
SM
MD
LG