لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۶

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه های امروز تهران موضوعات مختلفی را پوشش داه اند.
روزنامه های امروز تهران موضوعات مختلفی را پوشش داه اند.

روزنامه خراسان، از ديدار بيش از يکصد نماينده مجلس با هاشمی رفسنجانی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار فرصت سوزی برای کشور را سم و خيانت به نسل امروز و فرداد عنوان کرده است.


هاشمی رفسنجانی همچنين در رابطه با هزينه های ناکارآمدی در حوزه اجرايی کشور گفته که اگر دولت و دستگاه های اجرايی در نظر مردم ناکارآمد جلوه کنند، آسيب آن متوجه تنها متوجه مديران اجرايی نمی شود بلکه در اين صورت نظام آسيب خواهد ديد. وی در عين حال از احتمال اقدامات شديدتر از سوی شورای امنيت سازمان ملل نسبت به جمهوری اسلامی خبر داده است .


روزنامه رسالت، از کمبود گاز مايع در سيستان و بلوچستان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محرومين سيستان و بلوچستان بويژه اقشار آسيب پذير که قدرت خريد گاز مايع کپسول ۱۱ کيلويی را به قيمت بيش از ۵ هزار تومان ندارند، در فصل سرما برای گرم کردن منازل خود بويژه در روستاها به ناچار سراغ جنگل ها رفته و با تخريب طبيعت از سرما نجات پيدا مي کنند.


رسالت با اشاره به ايجاد صف های شبانه روزی برای دريافت گاز مايع نوشته است: کمبود گاز مايع و معطلی، و سرگردانی مردم موجب شده تا بازار سياه گاز مايع در اين استان به وجود بيايد .


روزنامه جام جم، از استغفای نماينده زنجان در مجلس شورای اسلامی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، حسينی اعلام کرده که در اعتراض به عدم اجرای مصوبات سفر رييس جمهوری اسلامی به زنجان، و به اين دليل که نمی تواند برای دفاع از حقوق مردم بيش از اين تلاش کند، از سمت نمايندگی استعفا داده است.


نماينده زنجان در مجلس همچنين گفته که پيشتر در نامه ای به محمود احمدی نژاد اعلام کرده بود که اگر مصوبات استانی دولت اجرايی نشود، موجب رواج نااميدی در بين مردم خواهد شد .


روزنامه سرمايه، پاسخ شورای شهر تهران به دولت درباره گرانی مسکن را منعکس کرده و از قول اين شورا نوشته است که شهرداری عامل گرانی مسکن نيست.


اين روزنامه، به نقل از نادر شريعتمداری، رييس کميسيون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نوشته که « افزايش قيمت مسکن به طور عمده مربوط به سياست های ديگری خارج از اختيارات شهرداری و شوراهاست و ربطی به نرخ عوارض ساخت و ساز شهرداری ندارد.»


مهدی چمران، رييس فعلی شورای شهر تهران نيز ضمن رد سخنانی که اين روزها از طرف دولت درباره گرانی مسکن و ارتباط آن با افزايش نرخ عوارض ساخت وساز مطرح شده، گفته که افزايش عوارض ساخت و ساز مصوبه دولت و مجلس بوده و نه شورای شهر .


روزنامه قدس، از شيوع تب برفکی در کشور خبر داده و نوشته که اين بيماری تنها در ايلام ۲۵۰۰ دام را تلف کرده است.



روزنامه کارگزاران ضمن انتشار عکس هايی از فروشگاه های نزدیک منزل محمود احمدی نژاد از قول يکی از فروشندگان آن نوشته است: « باور کنيد قيمت ها از دستم خارج شده، چون به روز، گران می شود.»

به نوشته اين روزنامه، مدير کل دامپزشکی ايلام ضمن تاييد شيوع تب برفکی در دام های استان ايلام گفته است: این بيماری که باعث تلفات دام های عشاير منطقه نوارمرزی اين استان شده جديد نيست.


بهزاد منصوری، کوچ عشاير استان های کرمانشاه، لرستان و همدان به استان ايلام را از دلايل انتشار اين بيماری در بين دام های استان اعلام کرده و گفته که بيماری تب برفکی در نقاطی که دام های عشاير کوچ رو ساکن شده اند و در نقاط مرزی کشور انتشار يافته است .


روزنامه حيات نو اقتصادی، از پيام پادشاه عربستان به مقامات ايرانی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، «بندر بن سلطان» دبير شورای امنيت ملی عربستان که حامل پيام عبدالله بن عبدالعزيز است برای ديدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی و به ايران سفر مي کند .


در همين حال روزنامه کيهان به نقل از وزير دفاع جمهوری اسلامی در خصوص وضعيت امنيتی کشور نوشته است: تهديدات اخير جنگ روانی است که می تواند آثار روانی روی اقتصاد، سياست، وحدت و انسجام ملی ما بگذارد، اما طبق روند پيش رو عکس آن اتفاق می افتد.


مصطفی محمد نجار، با اشاره به در اختيار داشتن موشک های مختلف گفته است که «ما بلديم چه کار کنيم.»


نجار در عين حال گفته است: نيروهای نظامی جمهوری اسلامی از حضور ناوهای امريکا در خليج فارس نگران نيستند .


روزنامه کارگزاران، به دنبال انکار گرانی از سوی محمود احمدی نژاد و توصيه او به نمايندگان معترض مجلس درباره اين که می توانند اجناس ارزان را از فروشگاه های اطراف منزلش خرديداری کنند، اقدام به انتشار گزارشی درباره قيمت کالاها در اطراف منزل رييس جمهوری اسلامی کرده است.


کارگزاران ضمن انتشار عکس هايی از اين فروشگاه ها از قول يکی از آنها نوشته است: « باور کنيد قيمت ها از دستم خارج شده، چون به روز، گران می شود.»


اين روزنامه همچنين از قول يکی ديگر از فروشندگان در همسايگی منزل سابق احمدی نژاد نوشته که «احتمالا ریيس جمهوری قصد شوخی داشته که گفته ازمحله او خريد کنند.»


XS
SM
MD
LG