لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۲

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی، اتهامات روز سه شنبه وزير اطلاعات به جنبش زنان و جنبش دانشجويی را مورد توجه قرار داده است.
روزنامه اعتماد ملی، اتهامات روز سه شنبه وزير اطلاعات به جنبش زنان و جنبش دانشجويی را مورد توجه قرار داده است.

روزنامه کارگزاران، در گزارشی با عنوان «امسال؛ هم گرانی، هم کسادی» پيش بينی مرکز پژوهش های مجلس در مورد افزايش نرخ تورم تا ۲۳.۴ درصد را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در ادامه روند کنونی، رشد نقدينگی در سال جاری به ۴۱.۲ درصد و نرخ تورم به ۲۳.۴ درصد خواهد رسيد.


به اعتقاد مرکزپژوهش ها بخشی از اين رشد نقدينگی فزاينده به دليل استفاده بيش از حد از درآمدهای نفتی در سال های قبل است که به تدريج اثر خود را در اقتصاد کشور بر جای می گذارد.


کارگزاران، با انتقاد از سياست های اقتصادی دولت و وعده های داده شده به مردم، افزايش نرخ تورم و رشد نقدينگی را به معنای «خالی شدن زنبيل» مردم تعبير کرده است.


احتمال عدم شرکت ایران در کنفرانس قاهره


روزنامه کيهان، به نقل از معاون حقوقی و بين المللی وزارت امور خارجه از احتمال عدم شرکت جمهوری اسلامی در کنفرانس امنيتی همسايگان عراق خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ايران، گفته که شرکت ايران در کنفرانس مربوط به عراق با مانع جدی رو به روست.


وی تاکيد کرده که تا پنج ايرانی دستگير شده در اربيل آزاد نشوند ايران در هر کنفرانسی در مورد عراق که آمريکا در آن حضور داشته باشد شرکت نخواهد کرد.


کناره گیری رییس کانون وکلا


روزنامه اعتماد، ازکناره گيری اعتراض آميزرييس کانون وکلای مرکز خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، بهمن کشاورز، رييس کانون وکلای مرکز از رياست اين کانون استعفا کرد و گودرز افتخار جهرمی جانشين وی شد.


آقای کشاورز طی يک سخنرانی برای همکاران خود و متعاقباً اظهارنظری مطبوعاتی علت استعفای خويش و عدم تصميم اش برای کانديداتوری در انتخابات دوره بعد هيات مديره کانون را «رعايت مصالح کانون وکلا و ملاحظات شخصی» اعلام کرده است.


به نوشته اعتماد، بهمن کشاورز در بخشی از استعفا نامه خود گفته است که «کماکان ايستاده مردن را به راکع و ساجد ادامه حيات دادن، چه در حيات جسمانی و فيزيکی و چه از لحاظ معنوی و حرفه ای ترجيح می دهم و رکوع و سجود را فقط در پيشگاه قادر متعال جايز می داند.»


وی تاکيد کرده که «بر اين عقيده است که سخن بی منطق و غيرقانونی را از هيچ گوينده ای نبايد پذيرفت و آنچه را گفتنش لازم و واجب است در هر موضع و موقعی بايد گفت.»


طرح حذف کنکور از دستور خارج شد


روزنامه ايران، خبر داده که طرح حذف کنکور از دستور کار مجلس خارج شده است.


اين روزنامه به نقل از يک مقام وزارت علوم که نخواسته نامش فاش شود نوشته است: با اين که وزارت علوم بر خارج شدن طرح حذف کنکور از صحن علنی مجلس شورای اسلامی تاکيد دارد اما نمايندگان مجلس نيز معتقدند که اين طرح از مجلس رای نخواهد گرفت.


منبع خبر اين روزنامه، در عين حال در مورد علت مخالفت وزارت علوم، تحقيقات و فن آوری با طرح حذف کنکور مجلس گفته که بی اعتمادی وزارت علوم به آزمون های آموزش و پرورش و عملکرد ضعيف اين وزارتخانه باعث شده است تا وزارت علوم با اين طرح مخالفت جدی داشته باشد.


«سیاست براندازی جنبش زنان و دانشجویان»


روزنامه اعتماد ملی، اتهامات روز سه شنبه وزير اطلاعات به جنبش زنان و جنبش دانشجويی را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، غلامحسين محسنی اژه ای، در جريان معارفه مديرکل اطلاعات قزوين گفته که «سياست جديد دشمن برنامه ريزی برای جنبش های گوناگون تحت پوشش جنبش زنان، جنبش دانشجويان است.»


وزير اطلاعات جمهوری اسلامی در عين حال ادعا کرده که «چند گروه را رسما برای آموزش های براندازی نرم به کشورهای ديگر بردند و با پشتيبانی مالی و برنامه تبليغاتی سنگين و فشارهای اقتصادی خواستند توده مردم را از دولت جدا کنند، دولت را ناکارآمد جلوه دهند و توده مردم را نااميد کنند.»


آقای محسنی اژه ای در خصوص اينکه چه کسانی اين کار را کرده اند، توضيحی نداده است.


روند نزولی اخبار زنان در مطبوعات


روزنامه همشهری، نوشته که اخبار زنان در مطبوعات کشور نسبت به دوره های قبل همچنان روند نزولی دارد.


به نوشته اين روزنامه، شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گزارشی از ميزان توجه مطبوعات داخلی به اخبار مربوط به زنان، اعلام کرده که تعداد کل اخبار زنان انتشار يافته در مطبوعات کشور به نسبت ماه گذشته سه درصد کاهش داشته و نسبت به اسفند ماه سال ۸۴ نيز با کاهش ۲۵ درصدی مواجه شده است.


روزنامه آينده نو، خبر داده که يک سوم مرغداری های کشور به حال نيمه تعطيل در آمده اند.


به نوشته اين روزنامه، محمد منتظمی يکی از اعضای هيات مديره کانون کشاورزان خبره خراسان گفته که دليل چنين وضعيتی بی ثباتی در نرخ نهادهای دانی است که هم قيمت تمام شده برای مرغداران و هم قيمت مرغ و تخم مرغ برای مصرف کننده را افزايش داده است .


وی همچنين اعمال سياست های نادرست وزارت کشاورزی را عامل اصلی گرانی مرغ و تخم مرغ عنوان کرده است.


XS
SM
MD
LG