لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۱

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که براساس مصوبه جديد شورای پول و اعتبار واگذاری بانک های داخلی به خارجي ها و تاسيس بانک های خارجی در ایران بلامانع اعلام شده است.


به نوشته اين روزنامه، بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار تاسيس بانک با سرمايه گذاری مشترک ايرانی و خارجی، تملک سهام بانک های ايرانی توسط سرمايه گذاران خارجی و ايجاد شعب بانک های خارجی در کشور مجاز است.


روزنامه جام جم، ازاستعفای استاندار خوزستان خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، معاون اداری استانداری خوزستان استعفای امير حيات مقدم، استاندار خوزستان را تایيد کرده است.


وی از اعلام دلايل استعفای استاندار خوزستان خودداری کرده، و گفته که دليل استعفا را از خود وی بپرسيد.


در همين حال، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشته که در پی برکناری مدير عامل منطقه آزاد اروند موجی از اعتراض توسط امام جمعه خرمشهر و مردم آبادان و خرمشهر نسبت به اين اقدام به راه افتاد، و تريبون نماز جمعه خرمشهر تبديل به محل شديدترين حملات به استاندار خوزستان و دولت شد.


به نوشته اين روزنامه، هفته گذشته معاون اجرايی ریيس جمهوری به صورت غيرمنتظره در خرمشهر حاضر شد و مدير منطقه آزاد اروند را تعويض کرد.



بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار تاسيس بانک با سرمايه گذاری مشترک ايرانی و خارجی، تملک سهام بانک های ايرانی توسط سرمايه گذاران خارجی و ايجاد شعب بانک های خارجی در کشور مجاز است.
روزنامه اعتماد ملی

وی از استاندار خوزستان خواست هفته آينده در نماز جمعه حاضر شده و به مردم اين شهرها توضيح دهد.


روزنامه اعتماد، از نخستين ملاقات خانواده های هفت معلم بازداشتی با آنان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، خانواده هفت تن از معلمان بازداشت شده صبح روز یکشنبه برای نخستين بار با آنها ملاقات و اعلام کردند که آنها در شرايط روحی و جسمی خوبی به سر می برند.


هوشنگ پوربابای، وکيل مدافع حميد پوروثوق، عليرضا اکبری نبی و محمدرضا رضايی گرکانی از معلمان بازداشت شده گفته که خانواده های اين معلمان بازداشت شده ابراز اميدواری کرده اند که تا چند روز آينده مقدمات آزادی آنان فراهم شود.


اعتماد به نقل از اين وکيل دادگستری نوشته که روز یکشنبه جهت ثبت وکالت نامه های سه تن از معلمان بازداشت شده به دادگاه انقلاب مراجعه کرده و دادگاه وکالت نامه های وکلا را پذيرفته است .


روزنامه همشهری، نوشته که ميانگين سنی مجرمان طی ۱۰ سال گذشته با کاهش مواجه بوده و به ۲۰ تا ۳۲ سال رسيده است.


اين روزنامه به نقل از مديرکل فرهنگی و تربيتی سازمان زندانها نوشته که بر اساس بررسي های صورت گرفته طی ۱۰ سال گذشته ميانگين سنی مجرمان در زندان های سراسر کشور ميان ۲۰ تا ۳۲ سال بوده و اين امر نشان از جوان بودن مجرمان در کشور دارد.


منصور مقاره عابد، مهمترين عوامل ارتکاب اعمال خلاف از سوی اغلب مجرمان را فقر و مشکلات اقتصادی عنوان کرده و تاکيد کرده که بررسی وضعيت مجرمان نگهداری شده در زندان ها نشان مي دهد که اغلب اين افراد به دليل بيکاری و فقر مرتکب اعمال خلاف شده اند .


روزنامه سرمايه از تثبيت قيمت گازوييل براساس مصوبه روز یکشنبه برای سال ۸۶ خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه رای به ابطال مصوبه اسفند خود مبنی بر افزايش قيمت گازوييل داد و بارديگر قيمت آن را به قيمت سال ۸۵ بازگرداند.


سرمايه با اشاره به تصميمات متناقض مجلس در خصوص قيمت بنزين و گازوييل نوشته که « اين روزها خبرهای ضد ونقيضی درخصوص قيمت بنزين و يا زمان سهميه بندی آن مطرح مي شود که باعث سردرگمی مردم شده و به مشکلات ناشی از حل بحران بنزين افزوده است . »


روزنامه کيهان خبر داده که واحدهای دانشگاه آزاد به اجرای بخشنامه جاسبی در خصوص پوشش موظف شده اند.


به نوشته اين روزنامه، مسئولان دانشگاه آزاد بايد برای اجرايی شدن بخشنامه های پوشش و آراستگی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی نظارت و هدايت را در دستور کار خود قرار دهند و در اين زمينه موظف شده اند بخشنامه سه صفحه ای ریيس دانشگاه آزاد را اجرا کنند.


کيهان به نقل از محمد مهدی مظاهری، معاون اين دانشگاه نوشته که دانشگاه آزاد اسلامی نيز مانند ديگر دانشگاه های کشور از گذشته بخشنامه هايی را در خصوص پوشش و آراستگی دانشجويان و دانشگاهيان خود ابلاغ کرده که آخرين بخشنامه نيز توسط ریيس دانشگاه با تبيين راه های کاربردی و اجرايی بحث پوشش و آراستگی به واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.


XS
SM
MD
LG