لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۴۵

مادر زهرا رهنورد درگذشت؛ موسوی و رهنورد برای ساعاتی از حصر خارج شدند


احترام‌السادات نواب‌صفوی٬ مادر زهرا رهنورد، در سن ۹۳ سالگی درگذشت.
احترام‌السادات نواب‌صفوی٬ مادر زهرا رهنورد، در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در پی درگذشت احترام‌السادات نواب صفوی٬ مادر زهرا رهنورد، با حضور ماموران در کنار پیکر وی حاضر شدند.

به گزارش وب‌سایت «کلمه»، خانم نواب صفوی روز سه‌شنبه اول اسفند در سن ۹۳ سالگی و بر اثر بیماری درگذشت.

وی در سال‌های اخیر «از دیدار منظم با فرزند خود زهرا رهنورد محروم بود».

«کلمه» گزارش کرده که میرحسین موسوی پس از کمتر از ۱۵ دقیقه به «زندان خانگی» بازگردانده شده است.

بر اساس این گزارش، زهرا رهنورد نیز «ساعاتی پیش به زندان اختر» منتقل شده است.

آیت‌الله یوسف صانعی یکی از مراجع تقلید شیعه نیز با صدور پیامی درگذشت نواب صفوی را به خانواده‌های رهنورد و موسوی تسلیت گفته است.

آقای صانعی در پیام خود آورده که «اجر و پاداش استقامت و صبر آن مرحومه مغفوره در محرومیت از دیدار عزیزانش ـ که از حقوق اولیه انسانی و اسلامی به حکم صله رحم می‌باشد ـ جز از عهده ذات باری تعالی بر نخواهد آمد».

آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی یکی دیگر از مراجع تقلید هم در تماسی تلفنی با یکی از دختران میرحسین‌ و رهنورد، درگذشت نواب‌ صفوی را به وی و والدینش تسلیت گفته است.

خانواده مهدی کروبی هم در پیام تسلیت خود خطاب به موسوی و رهنورد نوشته‌اند که «متأسّفانه آن مادر عزیز به‌واسطه حبس و حصر ظالمانه و غیر قانونى در این سال‌ها که بیش از هر زمان دیگر به حضور عاطفی و فیزیکی شما نیاز داشت از این حقّ بنیادین محروم گشت».

بیت آیت‌الله‌ حسینعلی منتظری هم در پیامی خطاب به زهرا رهنورد٬ درگذشت مادر وی را تسلیت گفته است.

حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد وارد هشتمین سال خود شده و در این میان تلاش‌ها برای رفع حصر آنها و مهدی کروبی تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

با این حال، علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران، روز ۲۸ بهمن‌ از «قول» مسئولان قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی خبر داد که رفع حصر از رهبران جنبش سبز تا پایان امسال محقق خواهد شد.

به گفته آقای مطهری، نماینده اصولگرا، در صورتی که «قول» این مسئولان محقق نشود، «اعتراضات‌مان را شروع می‌کنیم».

هدر نائرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز ۲۶ بهمن در پایان هفتمین سالگرد حصر خانگی رهنورد، موسوی و کروبی، در بیانیه‌ای خواستار آزادی آنها و همه زندانیان عقیدتی شده که «ناعادلانه» در بند هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که «ما همچون جامعه بين‌المللی تداوم حصر این سه نفر بدون تفهیم اتهام یا برگزاری دادگاه عالانه را محکوم می‌کنیم».

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸،‌ از بهمن سال ۱۳۸۹ تاکنون بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می‌برند.

بر اساس گزارش سایت کلمه و رادیو فردا/ ب.ب /ک.ر

XS
SM
MD
LG