لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۰

نماينده خامنه‌ای در سپاه: رييس جمهوری آينده بايد با رهبری هماهنگ باشد


علی سعیدی، نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران.
علی سعیدی، نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گويد که انتخابات آينده رياست جمهوری در ايران «با شکوه و پرشور» خواهد بود و افزوده است که رييس جمهور آينده بايد ارزشی بوده و با رهبری هماهنگ باشد.

حجت الاسلام علی سعيدی اين اظهارات را روز شنبه، ۲۷ آبان ماه، در جمع پاسداران «سپاه صاحب الامر» قزوين بيان کرده و گفته که جريان اصولگرايی در ۱۱ سال گذشته در اداره کشور «موفقيت» کسب کرده و «دستاوردهای مطلوبی را در عرصه داخلی و بين المللی داشته است.»

به گزارش سايت سپاه نيوز، ارگان رسمی سپاه پاسداران، آقای سعيدی گفته که «سه اصل هماهنگی با رهبری، مديريت قوی برای اداره کشور و ارزشی بودن» از ويژگی های «يک رييس جمهور شايسته و کارآمد» است که به گفته او، در «نظرسنجی های مردمی» اين خصوصيات در نظر گرفته نمی شوند.

وی پيش بينی کرده است که انتخابات سال ۱۳۹۲ رياست جمهوری «بی ترديد انتخاباتی با شکوه و پرشور خواهد بود.»

فرماندهان سپاه پاسداران و نماينده رهبر جمهوری اسلامی در اين نيروی نظامی در ماه های اخير تلاش کرده اند که با جدا کردن محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، از طيف اصولگرايی، عملکرد و سياست های شکست خورده وی در دو سال اخير را بی ارتباط با اين جريان معرفی کنند.

آقای سعيدی پيشتر در گفت و گو با شماره روز يکم آبان روزنامه «اعتماد» به طور تلويحی از حمايت های سپاه از محمود احمدی نژاد ابراز پشيمانی کرده و گفته بود که «در مورد احمدی نژاد علم غيب نداشتيم.»

آقای احمدی نژاد که از سوی مخالفان از جمله ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای انتخابات ۸۸، متهم است که با «تقلب گسترده و مهندسی آراء» از سوی سپاه پاسداران و نیروهای بسیج برای بار دوم به مقام رياست جمهوری رسيد، در دو سال اخير با شديدترين حملات از سوی اصولگرايان روبرو شده است.

اين انتقادها زمانی شدت گرفت که رييس جمهوری اسلامی ايران در ارديبهشت سال ۱۳۹۰ حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، را از سمت خود برکنار کرد و پس از آنکه آيت الله علی خامنه ای در اين موضوع دخالت کرد، به حالت قهر ۱۱ روز خانه نشين شد.

اختلافات ميان رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد در حالی بروز کرد که آيت الله خامنه ای در سال های پيش از آن بيشترين حمايت ها را از دولت وی ابراز کرد و حتی در سخنرانی معروف روز ۲۹ خردادماه ۸۸ در نمازجمعه تهران، اعلام کرد که «ديدگاه های او به نظرات رييس جمهوری محترم نزديک تر است.»

علی سعيدی در بخش ديگری از اظهارات روز شنبه خود در قزوين ابراز عقيده کرده که «بين اصولگرايی و اصولگرايان تفاوت وجود دارد» و تاکيد کرده که «اصولگرايی در شخص احمدی نژاد خلاصه نمی شود.»

وی مدعی شده که «اين مردم بودند که مديريت کشور را به دست جريان اصولگرايی سپردند و امروز در اين مقطع حساس...کشور نياز به وحدت و انسجام دارد.»

اصولگرايان در جمهوری اسلامی ايران در حال حاضر هر سه قوه نظام جمهوری اسلامی ايران را در دست دارند و بر بسياری از نهادهای انتصابی که زير نظر رهبر جمهوری اسلامی هستند نيز تسلط دارند.

اين جريان متهم است که به دليل عملکرد و سياست های خود، کشور را طی سال های اخير با بحران های زيادی روبرو کرده است.

انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۹۲ در حالی قرار است روز ۲۴ خردادماه برگزار شود که ايران با بحران شديد اقتصادی و افزايش قيمت ها روبرو است و در عرصه سياسی نيز سرکوب های گسترده، فضای فعاليت از نيروهای اصلاح طلب و مستقل سلب کرده است. در عرصه بین المللی نیز پرونده هسته ای جمهوری اسلامی باعث انزوای بیشتر ایران شده است.

اصلاح طلبان که از گروه های پراکنده تشکيل می شوند هنوز موضع رسمی خود را برای انتخابات آينده اعلام نکرده اند و در جريان اصولگرايی نيز افراد مختلفی به عنوان نامزدهای احتمالی اين انتخابات معرفی شده اند. اين در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی اخيرا گفته است که فعاليت های انتخاباتی در اين مقطع، زود است.
XS
SM
MD
LG