لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۸

نصرالله سجادی به عنوان وزير پيشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد


نصرالله سجادی استاد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران است.
نصرالله سجادی استاد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران است.
حسن روحانی، رييس جمهوری ايران، در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی، نصرالله سجادی را به عنوان وزير پيشنهادی ورزش و جوانان معرفی کرد. آقای سجادی هم اکنون معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، نامه معرفی آقای سجادی روز يکشنبه، ۱۲ آبان، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

علی لاريجانی، رييس مجلس، پس از اين اعلام وصول گفت که روز يکشنبه آينده، ۱۹ آبانصلاحيت نامزد پيشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان در مجلس بررسی می‌شود.

اين سومين وزيری است که حسن روحانی ظرف سه ماه گذشته برای وزارت ورزش و جوانان پيشنهاد می‌کند. رييس جمهوری ايران نخستين بار روز ۲۶ مرداد امسال مسعود سلطانی‌فر را برای تصدی اين سمت معرفی کرد، ولی وی با ۱۱۷ رای موافق، ۱۴۸ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نهم نشد.

پس از انتصاب رضا صالحی اميری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان، وی در ۲۷ مهر ماه به عنوان وزير پيشنهادی اين وزارتخانه به مجلس معرفی شد ولی به دنبال انتقادهای شديد نمايندگان اصول‌گرا از صلاحيت وی و طرح اتهام‌های مالی و امنيتی، آقای صالحی اميری با کسب ۱۴۱ رای مخالف، ۱۰۷ رای موافق و ۱۳ رای ممتنع نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند.

نصرالله سجادی به عنوان سومين وزير پيشنهادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، استاد دانشکده تربيت بدنی دانشگاه تهران بوده و سابقه قائم مقامی سازمان تربيت بدنی، رياست فدراسيون فوتبال، عضويت در شورای المپيک آسيا، معاونت تربيت بدنی وزارت آموزش و پرورش، خزانه‌دار و دبير کلی کميته ملی المپيک را در کارنامه خود دارد.

از وی کتاب‌هايی چون «جنبش صدساله المپيک»، «راهنمای مديريت ورزشی»، «مربي‌گری موفق»، «پهلوان زندگی پهلوان جهان»، «ورزش و روابط بين‌الملل» و «مديريت سازمان‌های ورزشی» منتشر شده است.
XS
SM
MD
LG