لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۴

يک ايرانی اعضای خانواده و بستگان خود را در تگزاس کشت


پلیس گریپ وین در تگزاس اطراف آپارتمانی که اعضای یک خانواده ایرانی در آن کشته شده بودند را بسته است.
پلیس گریپ وین در تگزاس اطراف آپارتمانی که اعضای یک خانواده ایرانی در آن کشته شده بودند را بسته است.
يک مرد ايرانی که لباس بابانوئل به تن کرده بود با حمله مسلحانه به يک مهمانی کريسمس در ايالت تگزاس آمريکا شش نفر از اعضای خانواده و بستگان خود را کشت و سپس به زندگی خود خاتمه داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری های خارجی، همسايگان اين مرد ايرانی که دلال معاملات ملکی بود، وی را با نام عزيز يزدان پناه معروف به «باب» شناسايی کرده و گفته اند که وی برای سال های طولانی همراه با همسر و دو فرزند نوجوان اش در منطقه کاليويل زندگی می کرد.

پليس زمانی از جريان اين کشتار خبردار شد که فردی از درون آپارتمان با شماره اضطراری ۹۱۱ تماس گرفت ولی نه حرف زد و نه صدای تیراندازی شنیده شد.

پلیس برای پیگیری موضوع به آپارتمان رفت و متوجه شد که چهار زن و سه مرد کشته شده اند. نیروهای پلیس هنگام ورود به آپارتمان متوجه شدند که در قفل است.

هنوز مشخص نیست که چه کسی با شماره اضطراری تماس گرفته است.

روبرت ابرلينگ، سخنگوی پليس در منطقه گريپ وين به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است: «به نظر ما وی در داخل آپارتمان و در حال برگزاری جشن کريسمس با ديگران بوده است و بعد به هر دليلی تصميم گرفته است تا به همه چيز خاتمه دهد.»

بزدان پناه يکشنبه شب در حالی که لباس بابا نوئل به تن کرده بود به خانه همسر سابق اش رفت و با دو اسلحه ای که در اختيار داشت شش نفر از اعضای خانواده و بستگان نزديک اش را کشت و سپس به زندگی خود خاتمه داد.

پليس حاضر نشده است تا درباره هويت اين مرد و دلايل و انگيزه های وی اطلاعاتی منتشر کند و تحقيقات در اين زمينه احتمالا در روز سه شنبه منتشر خواهد شد.

با اين حال، شبکه تلويزيونی «ان بی سی» در سايت خود گزارش داده است که بر اساس اسناد دادگاه، عزيز يزدان پناه در سال ۱۹۸۷ با فاطمه رحمتی ازدواج کرده بود. اين زوج يک دختر به نام نرگس، ۱۹ ساله و يک پسر به نام علی داشتند که ۱۵ ساله بود.

همسايگان اين خانواده ايرانی گفته اند که به نظر می رسيد افراد خانواده به هم خيلی نزديک بوده و يزدان پناه نيز پشتیبان فرزندان خود بوده است.

تری بام از همسايگان اين خانواده ايرانی که دختران آنها با هم در يک مدرسه تحصيل می کردند، گفته است: «به نظر می رسيد تمام زندگی آنها در خانواده خلاصه می شد و به همين دليل وقتی اين خبر را شنيدم شوکه شدم.»

پليس گفته است که اجساد اعضای خانواده در فاصله نه چندان زيادی از درخت کريسمس پيدا شدند و بسته های باز شده در اطراف پخش شده بود که به نظر می رسيد اعضای خانواده به تازگی هدايای کريسمس را باز کرده بودند.

باوم می گويد که «باب» به شدت به بچه های خود علاقمند بود و من هنوز نمی توانم باور کنم که چنين اتفاقی افتاده است.

فاطمه رحمتی طی چهار سال گذشته در يک سالن آرايشی کار می کرد. صاحب اين سالن گفته است که فاطمه هميشه درباره خانواده اش صحبت می کرد ولی هيچ چيز منفی بروز نمی داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، شواهد نشان می دهد که اين خانواده دچار مشکلات مالی شده بودند و بانکی که به يزدان پناه وام داده بود در سال ۲۰۱۰ آپارتمان خانواده را به حراج گذاشت.

اين زوج در ماه مارس يا آوريل از هم جدا شده بودند و همسر اين مرد ايرانی همراه با فرزندان اش به آپارتمانی ديگر نقل مکان کرده بود.

بر اساس گزارش پليس، آخرين قتلی که در اين منطقه به وقوع پيوسته بود مربوط به يک سال و نيم پيش است.
XS
SM
MD
LG