لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۱۳

باخت آلمان، هشداری به تیم فوتبال اسپانیا در مصاف با ایران


اسپانیا با وجود پس لرزه‌های اخراج سرمربی این کشور درست دو روز قبل از جام جهانی، در اولین بازی خود مقابل پرتغال بازی خوبی به نمایش گذاشت. آنها روز چهارشنبه نیز باید در برابر ایران همین عملکرد خوب را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازی خوب اسپانیا در مسابقه‌ای مهیج در برابر پرتغال که با نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسید نگرانی‌ها در مورد تاثیرات منفی اخراج یولن لوپتگی سرمربی سابق را کاهش داد و گزارش‌ها از اردوی تیم ملی اسپانیا حکایت از آن دارد که این تیم با هدایت فرناندو هیرو، سرمربی موقت، روحیه خوب و مثبتی دارد.

قاعدتا اسپانیا باید بتواند به راحتی روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در اولین رویارویی بين دو کشور در عرصه فوتبال جهانی، بر تیم ایران پیروز شود ولی شکست آلمان، قهرمان دوره قبل جام جهانی، از مکزیک در اولین مسابقه‌اش هشداری بود به تمام تیم‌های مهم.

فرناندو هیرو روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «آنچه برای آلمان اتفاق افتاد می‌تواند برای همه رخ دهد».

او افزود: «همه ۳۲ تیم حاضر در رقابت‌ها تیم‌های خوبی هستند و همیشه مسابقه اول دشوار است. اضطراب نقش مهمی بازی می‌کند. ما در برابر قهرمان فعلی اروپا توانستیم یک امتیاز بگیریم و حالا نوبت مسابقه با ایران است».

همه ۳۲ تیم حاضر در رقابت‌ها تیم‌های خوبی هستند و همیشه مسابقه اول دشوار است. اضطراب نقش مهمی بازی می‌کند. ما در برابر قهرمان فعلی اروپا توانستیم یک امتیاز بگیریم و حالا نوبت مسابقه با ایران است.
فرناندو هیرو، سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا

شاید تنها نگرانی برای مربی موقت تیم اسپانیا، داوید د خئا دروازه‌بان این تیم باشد که در یکی از سه گلی که کریستیانو رونالدو به ثمر رساند اشتباه فاحشی مرتکب شد.

نچو فرناندز، مدافع راست تیم اسپانیا، نیز در مسابقه با پرتغال روز سردرگمی داشت. از یک طرف یک گل تماشایی زد ولی از طرف دیگر با انجام خطایی غیرضروری روی کریستیانو رونالدو به او یک پنالتی هدیه داد. دانی کارواخال ممکن است تا زمان مسابقه با ایران آمادگی جسمی خود را بازیافته باشد و سرمربی اسپانیا بتواند او را به خدمت بگیرد.

نگرانی اصلی تیم اسپانیا درهم شکستن خط دفاعی تیم ایران خواهد بود که در ۱۸ بازی مقدماتی جام جهانی فقط پنج گل خورده و با پیروزی بر مراکش اکنون در صدر گروه بی نشسته است.

خبرگزاری رویترز می‌افزاید اخلال در آمادگی تیم ایران جنبه سیاسی داشت. با تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام و از سرگیری مجدد تحریم علیه ایران، تیم ملی این کشور نتوانست چند بازی دوستانه و آمادگی قبل از جام جهانی را انجام دهد و قرارداد مربوط به لباس تیم با شرکت نایکی نیز لغو شد.

ایران روز جمعه گذشته با گل به خودی مدافع مراکشی مسابقه اول را برد ولی دیدارهای دشوار آن روز چهارشنبه در مقابل اسپانیا و پنج روز بعد در برابر پرتغال خواهد بود.

کارلوس کی‌روش، مربی تیم ایران، برای این مسابقات می‌تواند از سعید عزت‌الهی استفاده کند که به خاطر تعلیق نتوانست در مسابقه با مراکش بازی کند.

نگرانی‌ها در مورد مصدومیت امید ابراهیمی و علیرضا جهانبخش مهاجم تیم ملی ایران برطرف شده ولی آخرین گزارش‌ها حاکی است که روزبه چشمی از مدافعان اصلی تیم احتمالا برای شرکت در مسابقه با اسپانیا آماده نخواهد شد.

تاکتیک کارلوس کی‌روش در برابر مراکش کلافه کردن این تیم آفریقایی با هدف «فروریختن روحیه» بازیکنان بود ولی او اذعان کرده که در برابر اسپانیا قهرمان جام جهانی۲۰۱۰ به روش دیگری نیاز است.

او گفت: «در برابر اسپانیا همه بازیکنان از دروازه‌بان گرفته تا مهاجم می‌توانند چیزی خلق کنند در نتیجه ما باید استراتژی دیگری در پیش بگیریم».

XS
SM
MD
LG