لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۵

استینگ ترانه های «رنسانس» را بازخوانی کرد


استینگ، پس از همکاری با گروه پلیس به اوج شهرت رسید.
استینگ، پس از همکاری با گروه پلیس به اوج شهرت رسید.

استینگ، خواننده انگلیسی تبار سبک «راک اند رول» و عضو گروه قدیمی «پلیس» که در جنبه های گوناگون خوانندگی از جمله در اجرای «جاز» و موسیقی جهانی به موفقیت های قابل توجهی دست یافته است این بار در تالار «دیسنی» لس آنجلس به بازخوانی ترانه های دوران «رنسانس» پرداخت که به شدت مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.


«آهنگ هایی از لابیرنت» نام تازه ترین آلبوم استینگ و نتیجه همکاری او با «ادین کارامازوف» نوازنده عود اهل بوسنی و هرزه گوین است که در هفته های گذشته در صدر فهرست موسیقی کلاسیک جهان قرار داشته است.


اجرای این نوع موسیقی که به دوره ملکه «ویکتوریا» در انگلستان بازمی گردد، به گفته خود استینگ نشان از تغییر سبک و شیوه خوانندگی او نیست بلکه نوعی تجربه و تغییر جهت موقت برای آزمایش انواع دیگری از موسیقی برای این خواننده پیشرو و تحول پذیر است.



آهنگ هایی از لابیرنت» نام تازه ترین آلبوم استینگ و نتیجه همکاری او با «ادین کارامازوف» نوازنده عود اهل بوسنی و هرزه گوین است که در هفته های گذشته در صدر فهرست موسیقی کلاسیک جهان قرار داشته است.

استینگ قبل از آغاز کنسرت ۷۵ دقیقه ای خود در تالار دیسنی لس آنجلس با لباس رسمی مشکی در مقابل تماشاگران ایستاد و از آنها خواست تا از دست زدن میان ترانه ها خودداری کنند، چرا که زنگ آن ممکن است با حالت نرمش و کنترل صدایی که اجرای ترانه های قرن شانزدهم به آن نیاز دارد برخورد پیدا کند.


در میان ترانه های اجرا شده در کنسرت دیسنی هال دو نمونه از ساخته های ملکه ویکتوریا در وصف معشوق «رابرت دوروو» اجرا شد که عملا سر خود را در راه عشق این ملکه باکره از دست می دهد.


ترانه های دیگر «لابیرنت » از نامه های این سردار به ملکه انگلستان در دوران تبعید گرفته شده است که در لابلای ترانه ها توسط استینگ خوانده شد. یک گروه همخوانی مردانه و موسیقی «کارامازوف» 41 ساله نیز که از چند نوع عود بزرگ و کوچک برای نواختن این آثار استفاده می کرد به نوبه خود تماشاگران را مجذوب ساخت.


در پایان این برنامه موفق، استینگ با اهدای ترانه معروف خود وگروه پلیس به نام « پیغامی در بطری» به دو تن از اعضای این گروه که در میان جمعیت حضور داشتند به این شایعه قوت داد که گروه «پلیس» در چند ماه آینده برای اجرای یک کنسرت بار دیگر گرد هم خواهند آمد.


هنر خوانندگی استینگ، پس از همکاری با گروه پلیس زمانی به اوج رسید که او کوشید تا از انواع ناشناخته موسیقی درپیشبرد حرفه آوازخوانی خود استفاده کند.


XS
SM
MD
LG