لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۶

۳۶ نفر در حملات انتحاری در پاکستان کشته شدند


تاکنون نزدیک به ۱۶۰ نفر در حملات انتحاری روزهای اخیر پاکستان جان خود را از دست دادند.
تاکنون نزدیک به ۱۶۰ نفر در حملات انتحاری روزهای اخیر پاکستان جان خود را از دست دادند.

در ادامه حملات انتحاری در پاکستان که از هفته پيش آغاز شده است، روز پنج شنبه در دو حمله جداگانه انتحاری ۳۶ نفر از مردم نظامی و غير نظامی کشته شدند.


اين انفجارها از زمانی آغاز شد که ارتش پاکستان با حمله به مسجد لال در اسلام آباد، رهبر و دهها تن از تندروهای اسلامگرا را که در آنجا سنگر گرفته بودند کشت و کودکان و زنان به گروگان گرفته شده را آزاد کرد.


در جريان انفجارهای پاکستان تاکنون ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده اند و صدها نفر نيز مجروح شده اند.


در يکی از انفجارهای روز پنج شنبه، خودرويی بمبگذاری شده، وسيله نقليه کارگران چينی يک معدن را در شهر هوب مورد هدف قرار داد که با فرار کارگران، آنها جان سالم به در بردند اما اين خودرو به وسيله نقليه اسکورت کارگران برخورد کرد و هفت پليس را کشت.


در يکی از انفجارهای روز پنج شنبه، خودرويی بمبگذاری شده، وسيله نقليه کارگران چينی يک معدن را در شهر هوب مورد هدف قرار داد که با فرار کارگران، آنها جان سالم بدر بردند اما اين خودرو به وسيله نقليه اسکورت کارگران برخورد کرد و هفت پليس را کشت.

گزارش پليس حاکي است که ۲۳ نفر ديگر از عابرين در جريان اين حمله انتحاری جان باختند و ۲۸ نفر نيز زخمی شدند.


انفجار شهر هوب که در مرز بلوچستان و ايالت سند قرار دارد، بزرگترين و اولين مورد انفجارهای جنوب پاکستان در جريان حملات انتحاری اخير به شمار می رود.


انفجار انتحاری ديگری در شهر هانگو در شمال غربی پاکستان باعث مرگ هفت نفر از جمله تعدای از افراد پليس شد.


شاهدان عينی با توصيف صحنه اين حملات از آتش گرفتن خودروها و پرتاب آنها به هوا سخن گفتند.


پيشتر نيز کارگران چينی از سوی جدايی طلبان بلوچستان مورد حمله قرار گرفته بودند، اما طارق خوسا، رييس پليس منطقه بلوچستان پاکستان معتقد است که اين حمله در واکنش به درگيری های ميان ارتش و ستيزه جويان اسلامی در مسجد لال اسلام آباد صورت گرفته است.


پرويز مشرف، رييس جمهوری پاکستان روز چهارشنبه گفت که لزومی به اعلام وضعيت اضطراری برای مقابله با ناامنی های رو به رشد نمی بيند و اطمينان داد که برگزاری انتخابات، راس موعد مقرر و در پايان سال جاری برگزار خواهد شد.


بازار سهام کراچی که از ابتدای سال جاری نزديک به ۴۰ درصد سود داشته است، در دو روز گذشته و به دنبال افزايش خشونت ها در پاکستان با شش درصد کاهش به کار خود پايان داد.


در همين حال يک روحانی شهر کراچی هشدار داد که اگر مشرف به جنگ خود عليه شبه نظاميان در شمال کشور شدت بخشد، نگرانی از بروز جنگ داخلی وجود دارد.


XS
SM
MD
LG