لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۸

رضا تقوی: نباید در خصوص هشت سال دوره احمدی نژاد سیاه‌نمایی شود


رضا تقوی می‌گوید که در هشت سال حاکمیت اصولگرایان در دوران محمود احمدی‌نژاد کارهای بزرگی انجام شده است.
رضا تقوی می‌گوید که در هشت سال حاکمیت اصولگرایان در دوران محمود احمدی‌نژاد کارهای بزرگی انجام شده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می‌گوید که نباید در خصوص دولت محمود احمدی‌نژاد که او آن را «دوره هشت ساله اصولگرایی» نامیده است، سیاه‌نمایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا تقوی که همزمان رییس شورای همگرایی اصولگرایان کشور است، روز سه شنبه ۱۱ شهریور در نشست وحدت اصولگرایان استان لرستان گفت: «شاید در هشت ساله دوره اصولگرایی اشکالاتی وجود داشت، اما باید مسئولان بدانند که در این هشت سال کارهای بزرگی انجام شده و نباید در خصوص هشت ساله دوره اصولگرایی سیاه‌نمایی شود».

وی با بیان اینکه برخی حتی حاضر نیستند یک کار خوب را در این دوره تایید کنند، گفت که رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با اعضای دولت در این باره تذکر داده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنجم شهریور در دیدار با اعضای هیات دولت گفته بود که انتقاد از دولت‌های گذشته «نباید حالت اغراق‌آمیز و تخریب» پیدا کند، زیرا در روحیه مردم تاثیر بد می‌گذارد و آنان را نسبت به آینده نیز نامطمئن می‌کند.

در سال‌های گذشته گزارش‌های زیادی درباره تخلف‌های مالی دولت محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری پیشین ایران، منتشر شده است.

از جمله این پرونده‌ها، تخلفات مالی مدیران ارشد دولت و نزدیکان محمود احمدی‌نژاد است. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز ۱۰ شهریور خبر داد که محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، در دادگاه بدوی به زندان و جزای نقدی محکوم شده است.

رییس شورای همگرایی اصولگرایان تصریح کرد: «ما با آمار و ارقام می‌توانیم از هشت ساله دوره اصولگرایی دفاع کنیم، اما قبول داریم که در این دوره نیز ضعف‌هایی وجود داشته است و ما به آن‌ها در‌‌ همان دوره انتقاد داشته‌ایم».

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، آمارهای مختلفی از وضعیت نامناسب اقتصادی در دولت محمود احمدی‌نژاد منتشر شده است.

حسن روحانی روز پنجم آذر۱۳۹۲ دولت‌ محمود احمدی‌نژاد را به‌ واسطه «درآمد ۶۰۰ میلیارد دلاری» آن از فروش نفت، «پول‌دار‌ترین دولت ایران» نامید اما در عین حال تاکید کرد که این دولت «بدهکار‌ترین دولت تاریخ کشور» بوده است.

به گفته آقای روحانی، در دولت احمدی‌نژاد نقدینگی در جامعه هفت برابر شد و برای مسکن مهر ۴۳ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض شده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: «علت اینکه در انتخابات دوره یازدهم اصولگرایان نتوانستند رای لازم را کسب کنند به دلیل عدم اتحاد و یکپارچگی بین آن‌ها بود، چراکه اگر آرای اصولگرایان را در این دوره جمع کنیم کمتر از طرف مقابل نیست».

آقای تقوی گفت که گزارش‌های مربوط به همایش‌های شورای همکاری اصولگرایان، به آیت‌الله محمد یزدی، دبیرجامعه مدرسین حوزه علمیه قم، داده می‌شود.

وی همچنین گفت که این گزارش‌ها قبل از بیماری آیت‌الله مهدوی کنی به وی داده شده است.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ تلاش‌های آیت الله مهدوی کنی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، برای معرفی کاندیدای واحد اصولگرایان، به نتیجه نرسید.

مصطفی میرلوحی، مسئول دفتر آیت‌الله کنی، تیر ۱۳۹۲ با ابراز ناخشنودی از عملی نشدن ائتلاف اصولگرایان در انتخابات گفته بود که «علی‌اکبر ولایتی یکی از اعضای ائتلاف ۱+۲ حتی حاضر نشده بوده به تلفن‌های دفتر مهدوی کنی جواب دهد».

XS
SM
MD
LG