لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۳

دادستان تهران خبر ممنوعیت فعالیت برخی از هنرمندان را تکذیب کرد


به گفته دولت آبادی، مکاتبه بازپرس پرونده با رییس سازمان سینمایی «صرفاً ناظر» به شرکت‌های پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی بوده است.
به گفته دولت آبادی، مکاتبه بازپرس پرونده با رییس سازمان سینمایی «صرفاً ناظر» به شرکت‌های پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی بوده است.

دادستان تهران ضمن تکذیب گزارش‌ها درباره ممنوعیت فعالیت تعدادی از هنرمندان و تهیه‌کنندگان سینما، در عین حال تایید کرد که فعالیت تعدادی از شرکت‌های پخش کننده فیلم‌های سینمایی با دستور این نهاد ممنوع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی روز سه‌شنبه دوم شهریور گزارش‌ها درباره ممنوع‌ بودن فعالیت تعدادی از هنرمندان و تهیه‌کنندگان سینما را تکذیب کرد.

به گفته آقای جعفری دولت آبادی، مکاتبه بازپرس پرونده با رییس سازمان امور سینمایی «صرفاً ناظر» به شرکت‌های پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی بوده و «هیچ‌گونه ارتباطی» با منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی ندارد.

حبیب ایل بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، روز دوشنبه خبر داده بود که که بازپرس ویژه رسیدگی، با ابلاغ ویژه رییس قوه قضائیه، در نامه‌ای به رییس سازمان سینمایی خواسته است که «تا اطلاع ثانوی» از ارائه هرگونه خدمات و مجوز به تعدادی از سینماگران و دفاتر پخش سینمایی جلوگیری شود.

براساس این گزارش، رضا میرکریمی مدیرعامل پیشین خانه سینما و همچنین مصطفی کیایی، علیرضا سرتیپی، عبدالله علیخانی، امیر پروین حسینی به عنوان تهیه‌کنندگان فیلم‌های «بارکد»، «دراکولا»، «آب‌نبات چوبی»، و «زاپاس» با ممنوعیت قضایی فعالیت روبه‌ رو شده‌اند و سه دفتر سینمایی «فیلم‌ایران»، «نورتابان» و «پویا فیلم» هم مشمول محدودیت قضایی شده‌اند.

در ماه‌های اخیر موضوع پخش تبلیغات برخی از فیلم‌های سینمایی در حال اکران از شبکه‌ ماهواره‌ای «جم» با برخورد دستگاه قضایی همراه بوده و از جمله در خردادماه تهیه‌کنندگان سه فیلم «کوچه بی‌نام»، «ابد و یک روز» و «۵۰ کیلو آلبالو» در همین ارتباط به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند.

پخش تبلیغات فیلم‌های سینمایی، پیش از این هم توقیف موقت فیلم «آآآدت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان را به دنبال داشت اما در ۲۵ خرداد معاون دادستان تهران در نامه‌ای به رییس سازمان سینمایی ادامه اکران این فیلم را بلامانع خواند.

برخورد دادستانی تهران با تعدادی از شرکت‌های پخش کننده فیلم‌های سینمایی در حالی است که تبلیغات فیلم‌های دیگر نیز از شبکه ماهواره‌ای جم پخش می‌شود.

از جمله این فیلم‌ها، «ایستاده در غبار» است که تهیه‌کننده آن «سازمان اوج» وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این فیلم زندگی احمد متوسلیان از فرماندهان جنگ ایران و عراق را روایت می‌کند.

«رسوایی ۲» تازه‌ترین فیلم مسعود ده‌نمکی، سینماگر شناخته شده نزدیک به حاکمیت جمهوری اسلامی، نیز مدتی است نمایش آن در سینماهای ایران آغاز شده است.

سازندگان هر دو فیلم‌، با انتشار بیانیه‌هایی گفته‌اند که درخواستی از شبکه جم برای پخش تبلیغات‌شان نداشته‌اند و این شبکه به گفته آنها، «خودسرانه» اقدام به پخش تبلیغات کرده است. شبکه جم تاکنون واکنشی به این بیانیه‌ها نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG