لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۴

ادامه اکران فیلم «آآآآدت نمی‌کنیم» مجاز اعلام شد


پس از حدود یک هفته ممنوعیت نمایش، دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی تهران ادامه اکران فیلم «آآآآدت نمی‌کنیم» را آزاد اعلام کرد.

دادستانی تهران پیشتر اکران این فیلم را به دلیل پخش تبلیغات آن از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان خارج از کشور متوقف کرده بود.

آن گونه که خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، روز سه‌شنبه، ۲۵ خرداد، گزارش داده، معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران در نامه‌ای به حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور، اعلام کرده که ادامه اکران این فیلم «بلامانع است».

فیلم سینمایی «آآآآدت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و با بازی محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، هدیه تهرانی، پانته‌آ پناهی‌ها و شیرین یزدان‌بخش ساخته شده است.

این فیلم روز ۱۲ خرداد اکران شد، اما یک هفته بعد به دلیل پخش تیزرهای تبلیغاتی آن از شبکه‌های ماهواره‌ای و بر اساس دستور قوه قضائیه، از روی پرده سینما پایین کشیده شد.

در ماه‌های اخیر، تبلیغات تعدادی از فیلم‌های سینمای ایران در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شد تا این که این موضوع حساسیت نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی را برانگیخت.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضائیه، در این مورد گفته است: «ما قانونی داریم که بر اساس آن استفاده از ماهواره ممنوع است و اگر کسی خلاف آن عمل کند برخورد می‌شود. ضمن این که شبکه‌های ماهواره‌ای علیه نظام و کشور هستند و این که سفارش تبلیغی به آنها داده شود، کمک به جریان علیه نظام و کشور است.»

XS
SM
MD
LG