لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۰

رقابت شانه به شانه ترامپ و کلینتون در نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


انتخابات سراسری و ریاست‌جمهوری آمریکا یک هفته دیگر برگزار می‌شود و این در حالی است که در آخرین هفته کارزار انتخاباتی، نتیجه تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت نزدیک دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان و هیلاری کلینتون نامزد دمکرات‌هاست.

براساس این نظرسنجی که روزنامه واشینگتن‌پست و شبکه خبری ان‌بی‌سی به طور مشترک آن را انجام داده‌اند، دونالد ترامپ ۴۶ درصد آراء را به خود اختصاص داده و هیلاری کلینتون نیز با ۴۵ آراء در رده دوم است.

این نظرسنجی پس از انتشار خبر بازگشایی پرونده ای‌میل‌های خانم کلینتون از سوی پلیس فدرال آمریکا صورت گرفته است.

بیش از یک چهارم رای دهندگان تاکنون در رای‌گیری‌های زودهنگام در چندین ایالت آمریکا شرکت کرده‌اند و شبکه‌های خبری می‌گویند که براساس آمارگیری بعد از رای‌گیری، آرای بیشتر این افراد به سود خانم کلینتون بوده است.

پل رایان رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان بامداد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز اعلام کرد که در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده و به سود کاندیدای حزب [دونالد ترامپ] رای داده است.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در ایالت ویسکانسن کمپین خود را ادامه می‌دهد و آقای رایان در پاسخ به پرسشی گفت که از حضور ترامپ در این ایالت که حوزه انتخابیه او محسوب می‌شود، بی‌اطلاع بوده و برای پشتیبانی از کاندیداهای حزب در کنگره، راهی ایالت ایندیاناست.

شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به اختلاف‌هایی که از تابستان گذشته بین رییس مجلس و کاندیدای حزب برای ریاست جمهوری بوجود آمده می‌گوید به نظر می‌رسد این اختلاف‌ها همچنان حل ناشده باقی هستند.

در مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ هیچ چهره شناخته شده‌ای از شخصیت‌های حزب جمهورخواه دیده نمی‌شود و این در حالی است که روز سه‌شنبه باراک اوباما رییس‌جمهوری، معاون او جوزف بایدن و سناتور سندرز در کمپین‌های جداگانه برای جلب رای دهندگان مستقل به سود هیلاری کلینتون سخنرانی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG