لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۴

رییس اف‌بی‌آی: پلیس فدرال پرونده ای‌میل‌های هیلاری کلینتون را دوباره بررسی می‌کند


جیمز کومی، رییس پلیس فدرال گفته است «اف‌بی‌آی ای‌میل‌های دیگری یافته که در ارتباط با تحقیقات پیشین است».
جیمز کومی، رییس پلیس فدرال گفته است «اف‌بی‌آی ای‌میل‌های دیگری یافته که در ارتباط با تحقیقات پیشین است».

رییس پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی روز جمعه هفتم آبان اعلام کرد پرونده بحث‌انگیز مربوط به ماجرای ای‌میل‌های خانم هیلاری کلینتون و استفاده او از سِروِر شخصی دوباره بررسی می‌شود.

جیمز کومی در نامه‌ای خطاب به اعضای کنگره گفت: «اف‌بی‌آی ای‌میل‌های دیگری یافته که در ارتباط با تحقیقات پیشین است».

او افزود: «در حال حاضر نمی‌تواند در باره اهمیت محتوای این ای‌میل‌ها اظهارنظر کند و روشن نیست که تکمیل بررسی آن‌ها چه مدت زمان خواهد برد».

هیلاری کلینتون در بحبوحه مبارزات انتخاباتی چندین بار توسط ماموران اف‌بی‌آی مورد بازجویی قرار گرفت ولی از هرگونه اتهام خلاف قانون مبرا شد.

با این حال ماجرای ای‌میل‌ها همواره یکی از نقاط ضعف او در کارزار انتخاباتی بوده که به شیوه‌های گوناگون دستاویز تبلیغاتی دونالد ترامپ کاندیدای جمهوریخواهان برای مقام ریاست جمهوری و جمهوریخواهان کنگره بوده است.

از سوی دیگر، در حالی که دونالد ترامپ، سیاست‌های اقتصادی رقیب خود و باراک رییس جمهوری کنونی آمریکا را شکست خورده و طبقه متوسط این کشور وامانده از فشارهای اقتصادی توصیف می‌کند، روز جمعه اعلام شد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی سه درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت بازرگانی آمریکا رشد اقتصادی این کشور را ۲.۹ درصد همراه با افزایش میزان صادرات و بالارفتن چشمگیر قدرت خرید مردم اعلام کرد، رشدی که پیش از این دور از انتظار بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید در چنین شرایطی که ماشین انتخاباتی دونالد ترامپ از یک سوژه تبلیغاتی مهم محروم شده، مهمات تازه‌ای به زرادخانه تبلیغاتی‌اش اضافه شده و او حمله‌ها را از جهت دیگری متوجه رقیب خود کرده و او و همسرش بیل کلیتون را «خالق یک سیستم فاسد سیاسی» عنوان داده است.

آقای ترامپ، کلینتون‌ها را متهم کرده که به هزینه خانواده‌های آمریکایی خود را ثروتمند کرده‌اند.

دونالد ترامپ با اشاره به شعار معروفش برای ساختن آمریکایی قدرتمند افزود که ۷۵ درصد مردم آمریکا بر این باورند که کشور در مسیر نادرست حرکت می‌کند.

آقای ترامپ خواستار لغو انتخابات شد و گفت: «انتخابات باید لغو شود و قدرت به شخص او انتقال یابد».

او افزود: «با بودن من انتخابات را برای چه می‌خواهیم؟»

کاندیدای جمهوری‌خواهان همچنین هیلاری کلینتون را به خاطر سخنانش درباره ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه سرزنش کرده و آن را نابخردانه خوانده است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در یک کمپین انتخاباتی در ایالت اوهایو گفت: «هیلاری کلینتون در مورد پوتین که رییس یک کشور دارنده سلاح‌های هسته‌ای است، خیلی بد حرف می‌زند و می‌کوشد از این طریق برای خود رای جمع کند».

او همکاری با روسیه را برای نابود کردن گروه حکومت اسلامی لازم دانست.

روز پنج‌شنبه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به نوبه سخنان دونالد ترامپ را اسراف در به کار بردن واژه‌ها توصیف کرده بود

رییس جمهوری روسیه که در نشست باشگاهی موسوم به کلوپ ولادی برای گفت‌وگویی جهانی سخن می‌گفت در مورد اظهارنظرهای دونالد ترامپ گفت: «آنچه آقای ترامپ می‌گوید البته دیدگاه شخصی اوست و به باور من او در به کار بردن واژه‌ها اسراف می‌کند، ولی فکر نمی‌کنم که این امر بدون دلیل است و او در واقع معرف منافع بخشی از جامعه آمریکاست، بخشی که از نخبگان خود که برای چندین دهه در قدرت بوده‌اند خسته شده است».

XS
SM
MD
LG